  • Data: 2009-11-05 11:33:50
    Temat: Re: Jak to w koncu jest z tą pompą ciepła
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 5 Lis, 11:51, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:

    > Chodzi o to, ze ta "niewielka moc" jak piszesz bedzie zuzywana cala do
    > grzania CWU i nie nagrzeje CO, lub odwrotnie. Nic tu nie da malo mocy, bo

    Tak bedzie tylko i wylacznie w -22st C kiedy jest potrzebne 24/h pelne
    9kW do grzania CO. Wtedy rzeczywiscie nie mamy ani wata na grzanie
    CWU. Ale powiedz - ile jest takich dni i nocy ? Jezeli w dzien
    (zalozmy przez 12h) temperatura wzrosnie do -10st to przez te 12h
    potrzebujemy juz na potrzeby CO (dla mojego przypadku) 7kW. Czyli mamy
    przez 12h nadwyzke 2kWh = 24kWh. To wystarczy zeby podgrzac bojler
    300l od 8st o 68st C czyli do ponad 70 stC.

    Takze dob kiedy bedziemy wykorzystywac te 9kW mysle, ze bedzie bardzo
    malo. W ich czasie w ruch pojdzie grzaleczka, ktora naprawde finansowo
    nas nie zrujnuje :)

    [...]
    > Jaka temp. daje Ci kociol przy mocy 9 - 12KW na CWU?

    To przeciez zalezy od pojemnosci bufora:) 10kW podgrzeje 100l wody w
    godzine o ok 90st C.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.