  • Data: 2013-09-24 11:04:48
    Temat: Re: Jak u Was z grzaniem we wrzesniu?
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mon, 23 Sep 2013 23:59:57 +0200, Aleksander

    > Poza tym, nie ma jak podkładać na bieżąco.
    > Wygaszenie pieca, odczekanie, ścisłe nabicie od nowa...

    Z drewnem to faktycznie nieco porażka. Ale ktoś wymyślił patent na palenie
    "kroczące". Tj. przesuwasz rozpalone paliwo na przód/tył i w miejsce
    układasz świeże paliwo. Nie pali się z góry na dół, tylko z przodu na tył
    czy tam odwrotnie. Ponadto żeby zapobiec rozpalaniu całego wkładu możesz
    przesypywać warstwy trocinami, w przekroju robiąc "zygzak", które uchronią
    niższe warstwy przed tak szybkim rozpaleniem.

    > Daj Myjk jak u Ciebie poszło :)

    Jeszcze trochę mi się zejdzie z przeróbkami. Muszę dorobić przede wszystkim
    wejście Powietrza Wtórnego -- to podstawa czystego spalania. Niestety już
    wiem że nie obejdzie się bez wycinania paru szpar w piecu, docinania blachy
    i spawania. :(

    --
    Pozdor Myjk