    From: Tadeusz Smal <s...@s...pl>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Re: Jak u Was z orzechami?
    Date: Tue, 23 Sep 2014 09:05:02 +0200

    W dniu 2014-09-22 11:29, Trybun pisze:

    > Wobec tego doradź jak przyciąć tak potężny krzak leszczyny jak mój. Na
    > jakieś 12 metrów długie odrosty, na których liście są tylko na samej górze.
    >
    > Ja bez jakichś specjalnych dat opryskuje to drzewko leszczynowe -
    > dwukrotnie - gdy pojawiają się owoce i gdy już są wykształcone, ale
    > jeszcze miękkie. Być może to ślepy traf, ale przynosi efekty. A co byś
    > polecał zamiast miedzianu?
    :)
    Jeżeli chodzi o odmłodzenie to jedna ze szkół powiada,ze takie duże i
    rozrośnięte krzewy aby jak najmniej stracić na owocowaniu balezy
    rozłożyć na trzy lata.
    Ja optuje szkole,że lepiej poświecić jeden sezon i w Twoim przypadku
    wyciąłbym wszystko zostawiając ze 3 odrosty : jeden starsze i ze 2
    tegoroczne.
    Skróciłbym je też do maksymalnie do 4-5 m wysokości.
    W kolejnych sezonach gdy rozbudują sie korony tych trzech można
    zredukować je do jednego pnia ale to rzecz gustu.

    Oprysk na monilioze w fazie wychodzenia orzechów z owocni jest właśnie
    właściwym okresem i statystycznie najczęściej wypada on w II dekadzie maja.
    Używam środków dedykowanych na moniliozę przy uprawie leszczyny
    i kupuje to co jest w danym roku w sklepie .
    Niestety preparaty te są pakowane z myślą o plantacjach bo kupuje się je
    conajmniej w kilogramowych opakowaniach .
    --
    z pozdrowieniami i uśmiechami
    smal

    http://trawki.pl/