eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.rec.domJak wykorzystac do ogrzewania domu kuchnie na wegiel (plyta)? Rekuperator? › Re: Jak wykorzystac do ogrzewania domu kuchnie na wegiel (plyta)? Rekuperator?
  • Data: 2011-04-18 23:16:47
    Temat: Re: Jak wykorzystac do ogrzewania domu kuchnie na wegiel (plyta)? Rekuperator?
    Od: " kogutek" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Piotr Molski <p...@a...pl> napisał(a):

    > Dzieki wszystkim za odpowiedzi.
    > Kuchnia jest uzywana tylko w zimnych miesiacach - teraz juz nie
    > palimy.
    > Podkowa wydaje sie byc najprostszym rozwiazaniem.
    > Piec pod drugiej stronie sciany - nie bardzo jest na niego miejsce.
    > Pogadalem tez z kumplem - tym od kominka. Pokazal mi zdjecia z budowy
    > paleniska. Wybudowanie czegos takiego w moim przypadku byloby mocno
    > skomplikowane. Znalazlem natomiast wymienniki ciepla/plaszcz wodny
    > http://allegro.pl/wymiennik-ciepla-plaszcz-wodny-6-8
    -5kw-fi-200mm-i1554148451.h
    > tml
    > wyobrazam sobie, ze mozna by to zamontowac pomiedzy kuchnia a kominem.
    >
    > Kogutek:
    > rekuperator - mialem na mysli normalny rekuperator na strychu
    > odbierajacy cieplo z powietrza - choc nie do konca wiem, jak dokladnie
    > powinien byc zamontowany.
    >
    > pozdr
    > Piotr
    Rekuperator żeby odzyskiwać w Twoim przypadku ciepło z wentylacji to bardzo
    zły pomysł. Jest drogi i ma małą sprawność. Raptem użyteczność rekuperatora w
    warunkach klimatycznych Polski można zaobserwować przez kilkanaście dni w
    roku. Przy + 10 praktycznie nie działa. Sprawdź jaka jest średnia temperatura
    dla Polski. Pytasz`o wymiennik z Allegro. Ściema. Masz`w domu gazowy piec do
    CO. Zerknij do niego i popatrz jak jest zrobiony wymiennik ciepła. A`potem
    popatrz na tamtą rurę w rurze i sam sobie odpowiedz czy jak z jednej strony
    wpuścisz`spaliny to zanim przelecą zdążą oddać ciepło. Jakieś oddadzą, ale czy
    tyle żeby efektywnie ogrzać wodę? Oczywiście że nie. Oceniam sprawność tego
    super wymiennika ciepła na jakieś 5%. Tekst na Allegro zrobiony pod dyletanta.
    Dobór materiałów świadczy o całkowitym nie przygotowaniu teoretycznym
    producenta. Jedyne co jest zgodne z prawdą to że łatwy do czyszczenia. Rurę fi
    200 łatwo się czyści, to fakt. Za`to korodować będzie w oczach.