  • Data: 2009-09-23 13:35:28
    Temat: Re: Jak wyznaczyc kat prosty w terenie ?
    Od: "PioPio" <e...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    P4tryk <p...@w...pl> napisał(a):

    > Witam
    > Pytanie moze dosc proste ale mi nie daje spokoju. Jak wyznaczyc linie na
    > dzialce pod katem prostym do linii granicznej dzialki. Linie graniczna mam
    > bo latwo ja wyznaczyc od slupka do slupka. Teraz chcialbym pod kontem
    > prostym wyznaczyc druga linie ktora wskaze mi gdzie ma byc sciana malego
    > gospodarczego budynku. Jak to zrobic zeby bylo dobrze. Taki budynek stawia
    > sie bez geodety wiec nie chcialbym sciagac go tylko po to aby wyznaczyl mi
    > ta linie. Myslalem nad poziomica laserowa ustawiona wzdluz lini granicznej i
> [...]

    Jeśli mówimy o Kącie a nie o Koncie (w tekście pojawiają się obie wersje) to
    chyba najłatwiej będzie z Pitagorasa. Przypomnij sobie o trójkątach
    prostokątnych to dość dokładnie jesteś w stanie wyznaczyć kąt prosty.
    Dla ułatwienia - jeśli boki trójkąta mają 3 i 4 to przeciwprostokątna będzie
    miała dokładnie 5. Wystarczy na jednym boku - na tym gdzie masz granicę
    wytyczoną odmierzyć 4 i tak dalej i tak dalej.
    Wystarczy kilka metrów sznurka i masz kąt prosty. Dokładność jest taka jak do
    stawiania ogrodzenia - domu w ten sposób bym nie wytyczał.

    Pzdr
    PioPio