  • Data: 2009-09-23 14:49:00
    Temat: Re: Jak wyznaczyc kat prosty w terenie ?
    Od: "jQ" <j...@s...eu> szukaj wiadomości tego autora

    Od 1 września 2009 roku w ofercie spółki PKP Intercity pozostaje nadal
    ponad 500 pociągów kategorii EuroNight, EuroCity, InterCity, Express, TLK, POSP.

    Użytkownik "P4tryk" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > Pytanie moze dosc proste ale mi nie daje spokoju. Jak wyznaczyc linie na
    > dzialce pod katem prostym do linii granicznej dzialki.
    A ja mam taki pomysł - z geometrii wzięty.
    Weź punkt A, w którym chcesz poprowadzić prostopadłą do tej linii granicznej.
    Weź sznurek, dowolnej długości, ale im dłuższy, tym pomiar będzie dokładniejszy.
    Odmierz tym sznurkiem od wybranego wcześniej punktu A tą samą odległość w jedną
    i druga stronę zdłuż linii granicznej. Wyznaczasz w ten sposób punkty B i C.
    Weź teraz drugi sznurek, dłuższy od pierwszego, na obu ich końcach przywiąż
    proste patyki. Wbij jeden kołek w punkt B, a drugim, przy napiętym sznurku,
    zakreśl łuk. Podobnie uczyń, wbijając kołek w punkt D. W miejscu przecięcia się
    łuków masz punkt E. Powstał nam trójkąt równoramienny. Jeśli teraz poprowadzimy
    prostą od pkt A do E, będzie prostopadła do prostej B - C.
    Panowie, do szkoły spowrotem ;)