    From: "olob kowalski" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jak zapewnić wentylację dachu między deskami a wełną
    Date: Wed, 3 Jun 2009 17:23:51 +0000 (UTC)

    Jacek \Plumpi\ <p...@w...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "olob kowalski" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    > wiadomości news:h0668a$3vc$1@inews.gazeta.pl...

    > No i tutaj właśnie pomaga szczelina wentylacyjna, ponieważ ogranicza latem
    > przenikanie ciepła od nagrzewających się desek do temperatury ponad 100
    > stopni Celsjusza.

    deski nagrzewać się nie mogą od promieni słonecznych ponieważ są pod
    dachówką i izolacją przeciw choćby śniegowi pod dachókami które to dachówki
    skolei są na kontrłatach

    > Promieniowanie słoneczne nagrzewa deski do wysokiej temperatury. Jezeli
    nie
    > zrobisz luki wentylacyjnej to to ciepło prznika w kierunku mieszkania. Tym
    > bardziej będzie przenikać jak nie dasz wełny, a pozostawisz lukę
    powietrzną
    > pomiędzy deskami, a płytą gipsowo-kartonowymi.

    gdyby było jak piszesz to termos nigdy nie utrzymałby ciepłego płynu
    wewnątrz nawet przez godzinę

    > Widzę jednak, że natrafiłem na pseudoteoretyka, dlatego pozwolę sobie
    > wyjaśnić Tobie:
    > Po pierwsze chodzę po budować i wiele rzeczy widziałem. Widziałem wiele
    > dachów spierniczonych i przeróbki, które miały doprowadzić do pozbycia się
    > problemów.
    > Po drugie samemu remontowałem poniemiecki dom o jakich piszesz, w którym
    > właśnie wymieniłem przeciekający dach z dachówek cementowych na dach z
    > gontem bitumicznym i membraną, dokładnie zrobione tak jak to tutaj
    opisałem.

    lepiej żeby z twojej pracy chwalili się ci co im robiłeś bo chwalenie samego
    siebie jest nic nie warte

    > Twierdzę także, że po kilku latach klej wbrew Twoim twierdzeniom nie
    > odparował i nadal świetnie spełnia swoje zadanie i jest cały czas lepki.
    > Tak więc wybacz, ale jedynym, który pisze tu bzdury jesteś Ty. Kultury
    także
    > by Ci się przydało.

    zakładasz że klej dalej trzyma czy sprawdzałeś bo jak zakładasz to chwal się
    sam bo tylko to ci zostało a ci którym robiłeś ciebie przeklinają :)
    a kim ty jesteś żeby oceniać czy mam kultury tyle ile trzeba czy też nie
    poza tym kim jesteś żeby ustalać co to kultura a co nie :)
    pomyśl nad tym