  • Data: 2009-06-04 07:31:46
    Temat: Re: Jak zapewnić wentylację dachu między deskami a wełną
    Od: Mat <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 4 Cze, 00:37, "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl> wrote:

    > Deskowanie robi się pod papę i gonty bitumiczne, bo te muszą na czymś leżeć.
    > Natomiast pod dachówkę lub blachodachówkę można nie deskować, lecz dać samą
    > folię paroprzepuszczalną.

    Może jest tak jak piszesz - ale argumentem który mnie przekonał do
    deskowania (a było to rozwiązanie droższe - więc nie chodziło o kasę)
    było to że tak na prawdę nie wiadomo do końca jaka jest żywotność
    membrany bo to stosunkowo nowa technologia. Obawiałbym się tego, że za
    kilka lat będzie parcieć itp - i rozumiem że wtedy w wypadku
    podciekania wody do wełny trzeba zdejmować pokrycie dachowe, łatać
    kombinować itp.
    Jeśli natomiast idzie o dechy - to pomijając kwestię usztywnienia
    dachu - jest to rozwiązanie które w połączeniu z papą jest sprawdzone
    od lat (oczywiście to też można spieprzyć :-))

    Co oczywiście nie przesądza kwestii membrany - która być może wytrzyma
    tak samo długo - w co osobiście wątpię.

    Pzdr
    Mat