  • Data: 2014-03-04 07:50:27
    Temat: Re: Jak zasilić pojedynczy obwód podłogówki na piętrze?
    Od: uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-03-03 15:19, Marek Dyjor pisze:

    > Podłogówka jest w stanie ogrzać cały dom i to bardziej efektywnie niż
    > grzejniki.

    I do tego oszczędniej niż przy ogrzewaniu grzejnikami.
    Tym bardziej, że ma być kondensacyjny kocioł gazowy, który tak na prawdę
    dopiero współpracując z podłogówką pozwala na uzyskiwanie największych
    oszczędności z kondensacji.
    Ponadto jeden system ogrzewania to o wiele prostsza i tańsza instalacja
    i do tego wystarczy jedna, wbudowana w kocioł gazowy pompa CO.
    W przypadku instalacji mieszanych, często się okazuje, że układ jest
    niewydolny, bo woda zawsze stara się popłynąć tam, gdzie ma najmniejszy
    opór, czyli przez grzejniki. Często więc trzeba go wspomagać kolejną
    pompą CO zasilającą podłogówkę, a żeby pompy wzajemnie się nie
    zakłócały, co wpływa zarówno na skrócenie ich żywotności jak i większe
    zużycie energii to należy je odseparować od siebie przynajmniej zaworem
    mieszającym lub sprzęgłem wodnym. Zawór mieszający jak i sprzęgło wodne
    podnoszą temperaturę wody na kotle, co powoduje zmniejszenie sprawności
    kotła kondensacyjnego.
    Poza tym pisałeś, że robisz podłogówkę tylko dlatego, żeby mieć ciepłą
    podłogę. Jest to błędny sposób rozumowania, ponieważ przy prawidłowo
    wykonanej podłogówce, podłoga ma nie być ani zimna, ani ciepła dla stóp.
    Jeżeli zaczynasz odczuwać w stopy ciepło to znaczy, że podłogówka jest
    mocno przegrzana i taka podłogówka wyrządzi Ci ogromną krzywdę na
    zdrowiu, powodując po latach problemy ze stawami.
    Regulacja temperatury podłogówki przy pomocy zaworów RTL montowanych na
    powrocie jest najmniej precyzyja. Takie zawory często powodują, że
    podłoga albo jest przegrzana, albo też jest niedogrzana. Mają one sens
    tylko i wyłącznie w przypadku łazienek, gdzie przebywamy krótko w ciągu
    doby i dlatego podłoga może tam mieć znacznie wyższą temperaturę.

    Tak więc popieram to co napisali koledzy:
    Rób na całości podłogówkę lub na całości grzejniki, ewentualnie
    grzejniki + podłogówka w łazience i nigdzie więcej, zasilana wprost z
    obiegu grzejników z zaworem RTL na powrocie podłogówki.