  • Data: 2021-12-16 14:14:00
    Temat: Re: Jak zbudować małą fotowoltaikę bez akumulatora?
    Od: A S <a...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2021-12-15 o 14:39, LordBluzg(R) pisze:

    > Nie. Stoisz obie z boku i patrzysz. Niczego nie dotykasz.

    Wyjaśnij mi działanie przetwornicy. Na wejsciu mam od 0V do 20V (mniej więcej
    tabliczka znamionowa
    moich paneli 12V). Moja intuicja mówi mi, że przetwornica uregulowana np. na Vout =
    12V da zero
    aż do momentu uzyskania wydajności, kiedy to da 12V.

    Czy na takiej niepełnej wydajności (niedokarmiona przetwornica) obciążenie nie
    spowoduje
    natychmiastowego spadku napięcia?

    Spytam inaczej - jak się pracuje na przetwornicy, która dochodzi do docelowego
    napięcia pracy?
    Można ją stabilnie obciążać?

    Powiedz też proszę coś innego, bo o przetwornicach jednak myślę. Czy na przetwornicy
    Vout = ileś tam, np. 12V
    zdrowe jest przetrzymywanie przez całą noc Vin = małe kilka wolt. Czyli na ile
    przetwornica toleruje
    niedomaganie zasilania?

    > Zaczyna świecić słońce i za przetwornicą pojawia się 10V. Startuje pierwsza pompa.
    Sama startuje bez Twojej ingerencji.

    Co do mojej ingerencji to masz mnie za jeszcze większego głupka.
    Czy przetwornica po podłączeniu obciążenia utrzyma te 10V? Pompa aby nie wejdzie w
    oscylacje on/off?

    Wrócę do swojego schematu, bo może źle to wyrażałem. W pacy z panelem ważne jest, aby
    po stronie panela
    być w pobliżu Vmpp, odczytanego z tabliczki znamionowej. Jeśli napięcie po stronie
    panela przekracza Vmpp,
    włączam kolejny silnik. Jeśli V < Vmpp, wyłączam silnik. J. Sokołowski mówi, że
    trzeba to robić ostrożnie
    bo charakterystyka panela jest "na łeb i szyję". OK, wszystko wyłączam i włączam
    PWMem. Dopiero gdy skonczy
    się zakres PWM, dodaję / ujmuję kolejny, fizyczny silnik. Nie ma drabinki napięć na
    zboczu dochodzącej
    do równowagi przetwornicy a jedynie Vcurr łażące dookoła Vmpp

    > Nadal niczego nie dotykasz i niczego nie włączasz. Stoisz i patrzysz.

    Niczego nie dotykam. Stoje i patrze :) Jeśli piszę ...załączam... to znaczy, że robi
    Arduino. To paralela artystyczna czy coś takiego.

    pozdr serd
    --
    A S