  • Data: 2021-12-15 21:46:48
    Temat: Re: Jak zbudować małą fotowoltaikę bez akumulatora?
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Zależy jaki jest planowany "uzysk", czyli na ile strat możemy sobie
    > pozwolić. Przy kilku pompach i średnio rozgarniętym automacie jakaś
    > połowa mocy paneli może pozostać niewykorzystana.

    Nie wiem czy śledzisz watek z moją sugestią ale proponowałem
    przetwornicę Step Down, która może wykorzystać ten panel znacznie lepiej
    niż obecny PWM. Co prawda A.S. nie rozumie tej przetwornicy...no szkoda :|

    PWM jak wiemy, zaniża napięcie panelu do napięcia akumulatora, co
    skutkuje tym, że moc panelu nigdy nie jest wykorzystana w 100%, jeśli
    jego napięcie znamionowe jest powyżej 16V. Przetwornica działa inaczej
    bo pozwala na pracę na wyższym napięciu po stronie pierwotnej dla
    panelu aż do uzyskania maksimum wydajności panelu. Napięcie przed
    przetwornicą, pochodzące z panelu w jego maksymalnym punkcie, nie jest
    zaniżane po osiągnięciu nominalnych parametrów urządzeń, podłączonych za
    przetwornicą. W tym przypadku napięcia ok 14V przy pracujących
    wszystkich urządzeniach...no chyba że przekraczamy moc panelu.

    Dlatego nie jest sensem podłączanie obciążenia większego niż możliwości
    panelu.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>