  • Data: 2021-12-16 22:01:21
    Temat: Re: Jak zbudować małą fotowoltaikę bez akumulatora?
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 16.12.2021 o 20:45, LordBluzg(R) pisze:

    > Tutaj nie ma softu, sam hardware. Jedynym dokładnym parametrem ustalenia
    > idealnej pracy jest dobranie ilości diod szeregowo z cewką przekaźnika
    > (doświadczalnie), żeby wypraktykować najlepszy próg zadziałania i
    > ewentualnie pojemność kondensatorów do podtrzymania chwilowego spadku
    > napięcia w momencie rozruchu włączanej, następnej pompy.
    >
    > Pojemność kondensatora ma ścisły związek z opornością cewki przekaźnika.
    > Im wyższa oporność cewki tym mniejszy kondensator i chodzi również o
    > czas podtrzymania. Po prostu nie wiem jakie przekaźniki wybierzesz. Im
> [...]

    Ważna rzecz. Nie stosuj przekaźnika bez diody. Dioda szeregowo z
    przekaźnikiem zapobiega rozładowaniu kondensatora przez cały obwód i
    cała energia zgromadzona w kondensatorze służy tylko dla cewki tego
    przekaźnika jako podtrzymanie. Jeśli zastosujesz przekaźnik bez diody,
    to kondensator zostanie natychmiast rozładowany przez obwód i przekaźnik
    będzie "klapał" wł/wył.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>