  • Data: 2010-08-09 18:58:04
    Temat: Re: Jak znaleĽć nieszczelno?ć w lodówce?
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości news:i3ph1u$ful$1@news.onet.pl...

    > Z tego co pamiętam to pożar spowodowało zwarcie instalacji elektrycznej w
    > atmosferze czystego tlenu, a nie olej w tlenie.

    Tlen powyżej 50% jest niebezpieczny w ciśnieniu atmosferycznym. Jeśli go
    sprężymy to w temperaturze pokojowej może wywołać samozapłon w zetknięciu z
    olejem, węglem itp. Przy ogrzaniu i sprężeniu może spowodować zapłon metalu
    np stali itp. Dlatego instalacje do przetaczania sprężonego tlenu nie mogą
    mieć nadmiernych zwężeń powodujących miejscowe sprężanie i podgrzewanie
    gazu.

    Obchodzę się osobiście ze sprężonym tlenem robiąc sobie mieszanki nurkowe,
    więc takie rzeczy są dla mnie oczywiste.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/