    From: "KS" <o...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jaka Wełna na poddasze
    Date: Wed, 22 Dec 2010 20:34:54 +0100

    Witam ponownie,

    Widze że dyskusja poszła w zupełnie jałowym kierunku.
    1. Proszę nie piszcie już aby robic tak jak w projekcie.
    Projekty robia tylko ludzie i nie zawsze wszystko jest w nich optymalne.
    W moim jest 18 cm wełny (krokiew 20cm).
    Pewne parametry można zmienić a pewnych nie powinniśmy chociazby ze wzgledu
    na PB (zmiany istotne).
    Mój projekt domu był adaptowany przez gościa którego dość nieszcześliwie
    wybrałem też na swojego Kier-Buda.
    Gdybym słuchał wszystkiego co mówi to musiałbym go dawno pogonić.
    Na szczęście jak mi sie wydaje nie udało mu sie niczego spierniczyć na
    etapie adaptacji (miał dość konkretnie określone co chcę uzyskać).
    A na etapie wykonania to sam muszę pilnować i błedów nie uniknełem, choć
    uważam że na razie są to drobne błędy.
    2.Nie pytam o grubość wełny. Każdy wie że im grubiej i lepsza izolacyjność
    tym cieplej (albo zimniej w lecie).
    3.Zgadzam się że niedocenianą jest kwestia szczelności/przewiewności
    poddasza, od której zalezy więcej niż od parametrów wełny.

    W moim pytaniu chodzi mi o cechy tych konkretnych materiałów, czyli:
    Isover Unimata 18cm vs Rockwool Megarock 18cm.
    Chodzi mi o wszystkie parametry poza lambdą.
    Mam tu na myśli:
    - to czy wełna siada (zmienia grubośc po czasie) pod wpływem grawitacji.
    - jak się ja tnie
    - Tak jak napisał Maniek Czy sama w sobie jest mniej lub bardziej
    przewiewna.
    i o inne cechy o których w tej chwili nie wiem że są ważne lub nie.

    Pozdrawiam
    K.S.