    From: Paul_Muad_Dib <r...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.rec.dom
    Subject: Re: Jaka grzałka do bojlera?
    Date: Wed, 14 Jul 2010 23:52:34 -0700 (PDT)

    On 15 Lip, 08:09, "Tomek" <a...@i...pl> wrote:

    > troche sie rozpedziles. Fakt, ze bojler ma straty, ale sa one stale (przy
    > zalozonej temp wody i powietrza). Utrzymywanie stalej temperatury wody
    > zawsze kosztuje tyle samo, bez wzgledu na moc grzalki. W sumie jakby
    > dokladnie policzyc to mniejsza grzalka bedzie tansza, bo podczas grzania
    > przez dluzszy czas bedzie nizsza temperatura wody a wiec i mniejsze straty.
    > Tyle teorii, w praktyce trzeba sprawdzic czy 2kW dadza Ci odpowiednia ilosc
    > cieplej wody np do kapieli dla calej rodzinki. Ja mam wlasnie 2kW ale bojler
> [...]

    Dzięki. No tak to sobie właśnie myślałem. Ale jeszcze jedna rzecz. Ze
    względu na obecność (a raczej nieobecność) w domu, myślałem o
    dogrzewaniu doraźnym raz dziennie jeden bojler do kąpieli na wieczór.
    W przypadku jednofazowej grzałki sterownik czasowy to sprawa prosta i
    tania (myślałem o takim zwykłym z jakiejś Castoramy). Ale jak to
    wygląda przy trójfazowej - nie znam się na tym. Czego szukać, drogie
    to?