    From: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.rec.dom
    Subject: Re: Jaka grzałka do bojlera?
    Date: Thu, 15 Jul 2010 08:59:24 +0200

    (...)
> [...]
    > zawsze kosztuje tyle samo, bez wzgledu na moc grzalki. W sumie jakby
    > dokladnie policzyc to mniejsza grzalka bedzie tansza, bo podczas grzania
    > przez dluzszy czas bedzie nizsza temperatura wody a wiec i mniejsze
    > straty.
    > Tyle teorii, w praktyce trzeba sprawdzic czy 2kW dadza Ci odpowiednia
    > ilosc cieplej wody np do kapieli dla calej rodzinki. Ja mam wlasnie 2kW
    > ale bojler 300l. To ilosc wody, ktora wystarcza mi na caly dzien i jeszcze
    > troche zostaje (bez dogrzewania). Grzalka jest w stanie nagrzac ten bojler

    to coś masz nie tak z tą grzałką chyba, ja mam 2kW/230 V 200 l i może grzać
    przez noc na maxa, ale mam ustawione 60°C i programator, aby grzać na II
    taryfie i w okresie kiedy jest wzmożone zapotrzebowanie na ciepłą wodę, mam
    ustawione tak (2 taryfy i weekendówka):

    pn-pt
    13:00 - 16:00 - II taryfa - w dzień nikogo nie ma w domu ale tani prąd i
    grzanie na wieczór
    22:00 - 24:00 - II taryfa - chodzę spać późno i zdąży się nagrzać woda na
    kąpiel, reszta domowników korzysta z wody nagrzanej w dzień
    4:00 - 6:00 - II taryfa - aby mieć na poranne czynności

    so-nd
    dodatkowo mam ustawione grzanie w rano, dzień, wieczór po 1 h na sprzątanie,
    mycie itp., bo wiadono, że w weekend się więcej wody zużywa bo wszyscy w
    domu i dochodzą dodatkowe czynności

    do tej pory nie musiałem zmieniać programów a ciepłej wody nigdy nie
    zabrakło
    i jak widać na I taryfie nie korzystam z boliera wogóle

    Ty masz mniejszy bojler, wiec bedzie
    > grzal sie odpowiednio szybciej, ale pytanie czy 140l cieplej wody
    > wystarczy Ci na 4-5h korzystania bez wlaczonej grzalki. Jesli nie lub masz
    > watpliwosci, bierz duza 3-fazowa grzalke.

    do 140 l 3-fazowa to armata na komara, programator jest lepszym
    rozwiązaniem - można tak ustawić, że będzie tylko dogrzewał wodę w czasie
    pomiędzy wzmożonymi poborami wody

    --=olo=--