  • Data: 2010-07-16 10:40:44
    Temat: Re: Jaka grzałka do bojlera?
    Od: "marko1a" <m...@l...de> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Chiron" <c...@o...eu> napisał w wiadomości
    news:i1p7qg$emh$1@news.task.gda.pl...
    > Żartujesz? 12kW przepływowy ogrzewacz- zapewni Ci wystarczająco mocny
    > prysznic i dość długo napełniającą się wannę. 16kW zupełnie wystarczy na
    > to, żeby szybko napełnić wannę gorącą wodą (ok.40 st C). 25 kW da Ci
    > szybko 55stC wannę (a więc gorącą- nie wejdziesz do niej). Jest to
    > najtańsze- jeśli chodzi o zużycie energii elektrycznej- bezkonkurencyjne.
    > Malutki piecyk (nie zajmuje miejsca)

    Przepływowe mają tą wadę że gdy odkręcisz w drugim kranie wodę to kąpiący
    się poczuje przez chwilę za zimną wodę a jak zakręcisz drugi kran to kąpiący
    dostanie za ciepłą.
    Nie jest to przyjemne.

    Ja miałem kocioł gazowy przepływowy 24kW i wydawało się że jego moc poradzi
    sobie ze wszystkim. Niestety pomimo sporej mocy były skoki temperatur i
    musiałem ratować się nietypowym rozwiązaniem czyli zainstalowaniem
    buforowo - po drodze między kotłem a instalacją - zbiornika 80l. Zbiornik to
    był zwykły ariston który jak wspomniałem wpiąłem do wyjścia ciepłej wody z
    kotła więc ładował się ciepłą wodą wtedy gdy był pobór wody z dowolnego
    kranu.
    Dodatkowo grzałka w zbiorniku była włączona do prądu i podtrzymywała
    temperaturę wody na nieco niższym poziomie niż temp wopdy z kotła. Włączała
    się tylko wtedy gdy kocioł nie ładował zbiornika przez dłuższy czas z
    powodu braku poboru wody. Układ spisywał się bardzo dobrze i gdyby nie
    montaż solarów napewno nadal bym go używał.

    Marek