    From: "nuclear2001" <n...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.rec.dom
    Subject: Re: Jaka grzałka do bojlera?
    Date: Sat, 17 Jul 2010 13:46:12 +0200

    Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:4c416e32$0$2599$65785112@news.neostrada.pl...
    > "Chiron" <c...@o...eu> wrote in message
    >
    > Wadą przepływowego jest nieogrzana woda w razie braku dostawy energii
    > elektrycznej stąd najlepszy jest bojler gazowy, potem elektryczny.
    > Istnieje też rozwiązanie bojler z wężownicą i grzałka elektryczną i
    > kuchnia z wężownicą - którą w zasadzie można opalać prawie dowolnym łatwo
    > dostępnym opałem stałym lub gazowym. Przypadki się zdarzają, mając
    > zabezpieczone dwa trzy rozwiązania ma się pewność, że woda najdalej po dwu
    > godzinach będzie nadawała się do użycia.

    wg mnie bardzo dobrym pomysłem jest zastosowanie bojlera (np na gaz albo
    paliwo stałe) a na wyjsciu podgrzewacz przepływowy pozwalajacy na ciepła
    wode na wejsciu, oczywiscie z stabilizacja temeratury wyjsciowej. Ja tak mam
    i sobie chwalę, jak trzeba wody na szybko to jest, jak rzeba duzo to sie
    napali w piecu i jest pełny bojler i wtedy sie prądu nie zuzywa. w sytuacji
    awaryjnej tzn brak pradu tez mozna napalic. Ze wzgledu ze bardzo zadko jest
    palone, zrezygnowałem z ocieplenia boilera i przez to woda w nim ma zawsze o
    te kilka stopni wiecej niz w wodociagu wiec tez mala oszczednosc na prądzie
    (A na pewno w lecie)