  • Data: 2013-07-14 23:31:35
    Temat: Re: Jaka spawarka do profilu 40x40x2.3mm
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:d1805066-e27f-423b-9c72-562987bf417f@googlegrou
    ps.com...
    W dniu niedziela, 14 lipca 2013 20:29:11 UTC+2 użytkownik uzytkownik
    napisał:

    > Pieprzenie kotka za pomocą młotka. Do spawania aluminium i jego stopów
    > produkowane są elektrody otulone z rdzeniem
    > aluminiowym. Bezproblemowo spawa się takimi elektrodami aluminium.
    > Jedyny wymóg to prąd stały.
    > Spawałem takimi elektrodami profil prostokątny 20x20x2. Nic się nie
    > krzywi, wytrzymałość taka jak dla aluminium,
    > nic się od dwudziestu lat nie urywa.

    Kogutek, a ty to nie umiesz prowadzić dyskusji inaczej jak skończony
    kretyn i cham?
    Nie zauważasz, że ToMasz pytał o możliwość spawania aluminium przy
    użyciu MIG-MAG-a?
    Co do spawania elektrodami otulonymi czy palnikiem acetylenowo-tlenowym
    to oczywiście, że także się da pospawać aluminium przy odrobinie
    umiejętności, wiedzy i samozaparcia.
    Co do elektrod aluminiowych - tak spawa się, ale bez większych problemów
    tylko czyste aluminium o niskiej zawartości składników stopowych i do
    tego odpowiednio dobraną elektrodą. Tyle, że obecnie czystego aluminium
    prawie nie uświadczysz. Wszelkie obecnie produkowane profile to stopy
    aluminium, głównie z miedzią, magnezem, manganem, krzemem czy żelazem, a
    z takimi bardzo trudno sobie poradzić elektrodą otuloną, którą także
    należy dobrać do odpowiedniego stopu, co nierzadko jest niemożliwe,
    kiedy ktoś chce spawać przypadkowo wzięte elementy, których skłąd jest
    nieznany.
    Spawa się bardzo trudno, a spawy są mizernej jakości. Same elementy
    trzeba zaś wstępnie oczyścić z warstwy tlenków i zabezpieczyć miejsce
    spawania przy użyciu specjalnych past, które niedopuszczają do
    utleniania powierzchni, następnie podgrzać element. Jakość spoiny
    zdeterminowana jest umiejętnościami spawacza.