    From: "Maniek4" <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jaka srednica rury ?
    Date: Wed, 22 Jul 2009 10:32:27 +0200

    Użytkownik "Jarek M." <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:h45hla$9lo$1@achot.icm.edu.pl...

    > Tylko na koniec trzeba będzie pokombinować z zakończenie, ale jaki pisałem
    > wcześniej mam już wizję jak to zrobić, tylko czas wygospodarować trudno
    > :-(

    Tylko ze trudniej bedzie Ci takie rury rozsadznie schowac w warstwie
    ocieplenia, a ocieplone musza byc, nie ma cudow. Ja akurat mialem do
    zachodniej sciany jakies 4m, w sumie caly zestaw rur pod kominek wyniosl
    mnie ok. 150zl. Czerpnia z zewnatrz z daszkiem i kratka, rury proste,
    zlaczki i wylot pod kominek ze zmiana ksztaltu na okragla.

    > jak nie będę z niej korzystał to pozwolę gryzoniom zamieszkać :-)

    Nie chodzi o to czy bedziesz w ogole korzystal, tylko czy potrzebujesz
    takiej srednicy? 200mm to pewnie przy pelnym ciagu kominka jest potrzebne,
    ale tak nikt nie pali. Kociol weglowy jaki mam w obecnym mieszkaniu ma
    przekroj otworu z uchylna klapka nad nim pod popielnikiem 140x70mm i nigdy
    nie jest w pelni otwarty, no moze przy rozpalaniu i tez nie koniecznie. To
    co pisza o jakichs 200mm srednicy to jakis kosmos, takiej srednicy powinien
    byc komin spalinowy ktory ma zmiescic nie tylko powietrze do zasilania, ale
    rowniez dym, pare wodna i co tam jeszcze.

    > czyli do zasilenia powietrzem pozostaje ok 50 cm kw ???

    Tak, ale jak Krzemo pisze do tego tez jest wentylator w kotle, no ale to
    mimo wszystko 24KW.

    Pozdro.. TK