  • Data: 2011-07-21 09:31:17
    Temat: Re: Jaki kabel ziemny?
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 21-07-2011 o 07:12:45 tataglia <t...@g...pl> napisał(a):

    > W mojej kilkuletniej praktyce, nigdy nie spotkałem się z siecią TT na
    > wsiach choć wiem, że takie istnieją.
    Hee hee dobre :) dobrze że tego Enion BB nie czyta boby z krzeseł ze
    śmiechu
    pospadali.

    W żadnych warunkach, które
    > dotychczas czytałem ZE nie stosował sieci TT za to TNC czy TNCS jak
    > najbardziej.
    J.W. a dla potwierdzenia mam ci pokazać moje plany przyłącza i warunki?

    > Jaki jest problem sieci TT ? Że musisz wykonać bardzo dobre uziemienie
    > tak aby spełniało warunek Ia x R < 50V co przy bezpieczniku 16A daje Ci
    > 3ohmy. Przy bezpieczniku 20A jeszcze mniej.
    Zgadza się, ale po to się stopniuje bezpieczniki żeby końcowy nie był 25A
    ale np 10A co na gvniazdko jest i tak dużo a znacznie zmniejsza wymagania
    na R uziomu, poza tym podłączanie uziomu do zbrojenia ław poprawia jego
    oporność.

    > Wiem - można zastosować różnicówkę - tylko jak wspomina Musiał w
    > powyższym artykule jest to jedno z najbardziej zawodnych urządzeń.
    Bo tylko idiota stosuje jedną w domu, ja np mam 10, osobno na każdą
    kondygnację,
    światła, gniazdka, wydzielone zasilanie, piwnicę, pompy itd.
    I są zawsze dwie w szeregu, także prawdopodobieństwo niezadziałania
    spada do prawie 0.

    > Gdybyś chciał stworzyć wyspę TT w sieci TNC musisz mieć na uwadze że nie
    > wolno łączyć ci twojego własnego uziomu z uziomem wydzielonym z żyły PEN.
    I nigdy bym nie łączył bo prąd wyrównawczy 'zje' mi uziom expresowo.

    Który elektryk zna takie niuanse ? ZE stara się dmuchać na zimne
    > stosując sieć TNC
    TNC jest robiona najczęściej w nowych przyłączach kablowych w blokach
    albo podobnych obiektach, poza centrami tam gdzie sieć jest napowietrzna
    niekablowa jest to TT.

    --
    Pozdr
    JanuszK