eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.rec.domJaki parametr fizyczny zmieni się po zainstalowaniu rekuperatora? › Re: Jaki parametr fizyczny zmieni się po zainstalowaniu rekuperatora?
  • Data: 2011-01-24 15:12:57
    Temat: Re: Jaki parametr fizyczny zmieni się po zainstalowaniu rekuperatora?
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 24 Sty, 15:12, "Maciej S." <m...@c...pl> wrote:

    > Ale to nie jest tak e im wi ksze r nice temperatur na wej ciu/wyj ciu
    > powietrza z i do domu (a GWC ma te r znice zmniejsza ) to wysuszanie
    > powietrza i usuwanie wilgoci z powietrza wywiewanego jest wi ksze?

    Strumienie nie mieszaja sie. Dlatego w zime wpuszczajac suche
    powietrze, a wypuszczajac wilgotne - osuszasz je :) Zeby je podniesc -
    musisz przed wpuszczeniem na salony go poprostu nawilzyc, co robi
    zwirowy GWC. U mnie wilgotnosc jest w normie - nigdy nie spadla do
    15-20%. Zreszta - wentylacja grawitacyjna robi wiekszy ruch i wymienia
    wiecej powietrza na te suche z zewnatrz. Ja sobie przynajmniej moge
    regulowac, a nawet sterowac moca wentylatorow w zaleznosci od
    wilgotnosci (czujnik wilgoci polaczony z rekuperatorem i moglbym
    utrzymywac stala wilgotnosc).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.