eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.rec.domJaki parametr fizyczny zmieni się po zainstalowaniu rekuperatora?Re: Jaki parametr fizyczny zmieni sie po zainstalowaniu rekuperatora?
  • Data: 2011-01-28 20:27:48
    Temat: Re: Jaki parametr fizyczny zmieni sie po zainstalowaniu rekuperatora?
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 28 Sty, 20:59, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

    > Ale dodales zuzucie energii przez ciagle pracujaca pompe GWC i wentylatory?

    Ja pisalem o koszcie instalacji. Eksploatacyjnie rekuperator sie
    oplaca (wiecej oszczedza, niz kosztuje jego naped), tu nie ma wogole
    co gdybac (no kogucik i papo smerf maja inne teorie ale jakos mnie nie
    przekonuja :P

    > Bo glupio jakos tak porownywac magiczne obliczeniowe nie chcace wyjsc gdzie
    > indziej 5tys kWh strat grawitacji? A dla czego nie chcace wyjsc gdzie
    > indziej? Bo 5000 kWh to w moim przypadku gaz za ok. 1000zl. Mieszczac sie w
    > sezonie w kwocie dwa tys. z kawalkiem nie sposob nie zauwazyc, ze to wynik z

    Maniek.. Ty sie zmiescisz z ogrzewaniem gazem w dwoch tysiacach na
    sezon? Podczas gdy grudzien podobno kosztowal Cie o ile pamietam ponad
    900 pln !? No nie rob jaj :) Pozatym Ty masz inny dom. U Ciebie moze
    oszczedzilbys 3000 kWh? Nie wiesz, bo tego nie liczyles ;) Ja to
    liczylem bardzo dokladnie OZC (ktory bynajmniej nie jest programem
    produkowanym ani nawet wspieranym przez producentow rekuepratorow
    tylko rzetelnym, niezaleznym programem do liczenia prawdziwego
    zapotrzebowania na cieplo budynkow).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.