  • Data: 2009-02-02 09:50:02
    Temat: Re: Jaki przekroj kabla do kuchni indukcyjnej??
    Od: Sebcio <s...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    Kris pisze:

    > Ja to wiem tylko wytłumacz mi czemu ZE tego nie wie i nie kasuje za moc 18kW
    > tyle co za moc 14kW skoro zakłada dokłaadnie takie same zabezpieczenia. Moim
    > zdaniem to kolejny polski absurd.

    Zabezpieczenia są produkowane w takim a nie innym typoszeregu i koniec
    - nie robi ich się "co amper". W żadnym wypadku nie są one żadnym
    ogranicznikiem, są po prostu zabezpieczeniem na przyłączu.

    Przydział mocy to przydział mocy, zabezpieczenie to zabezpieczenie -
    obecnie jedno drugiemu nie przeszkadza. Gdyby ZE sprzedawały moc
    przyłączeniową odpowiadającą zabezpieczeniu, to byłoby to straszne
    marnotrawstwo zasobów sieciowych. Dlatego jeśli np. mają trafo 100kW, to
    umawiają się z klientami na konkretną moc aby jak najpełniej wykorzystać
    te 100kW mocy trafa. Tyle że jeśliby teraz zsumować prądy wszystkich
    zabezpieczeń u klientów, okazałoby się że jeśli nie będą oni dotrzymywać
    warunków umowy, to mogą trafo przeciążyć.

    Przydział mocy to kwestia umowy między dostawcą a odbiorcą, żaden
    absurd. Na danym terenie ZE może mieć na trafie wolne 80kW i tyle może
    sprzedać klientom bez dodatkowych inwestycji. Jeśli teraz każdy będzie
    chciał kupić 10kW, to w sumie da się przyłączyć osiem domów. Jeśli 15kW,
    to pięć. I tak dalej... Myślenie klienta ogranicza się do zabezpieczenia
    przed licznikiem, ale istota sprawy sięga dalej. Po prostu to nie jest
    tak, że ogranicza nas wyłącznie ten bezpiecznik.

    Natomiast generalnie wszystkie nowe przyłącza wyposażane są w liczniki
    elektroniczne, które rejestrują m.in. moc maksymalną bieżącego okresu i
    okresu poprzedniego. Na tej podstawie ZE może określić o ile
    przekroczyliśmy moc umowną i - w zależności od cennika operatora oraz
    podpisanej umowy - naliczyć dodatkową opłatę za przekroczenie mocy. W
    przypadku Energi może to być iloczyn składnika stałego stawki sieciowej
    oraz dziesięciokrotności maksymalnej nadwyżki mocy pobranej.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio