  • Data: 2009-12-04 07:56:05
    Temat: Re: Jaki wentylator
    Od: Rafał <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Roman pisze:
    > Witam
    >
    > Potrzebuję zrobić wentylację kotłowni w domu.
    > Sprawa polega na tym, że gdy dorzucam opał do pieca w kotłowni robi się gęsto
    > od dymu, który przedostaje się dalej do domu.
    > Pomyślałem o jakimś wentylatorze, który przez kawałek rury odciągnąłby w ciągu
    > kilku (-nastu) minut ten dym na dwór.
    > Proszę o pomoc w wybraniu odpowiedniego wentylatora.

    Najpierw sprawdź dlaczego tak się dzieje - to nie jest normalne!
    Przychodzą mi do głowy dwa pomysły:
    1. Zatkany komin/brak ciągu itp - spalinom łatwiej wydostać się do
    pomieszczenia niż przez komin
    2. Jak już wspomniał kolega, brak powietrza do spalania - w
    pomieszczeniu wytwarza się podciśnienie spowodowane ciągiem w kominie, w
    chwili otwarcia pieca spaliny wydostają się do pomieszczenia.

    Rozwiązania zależne od powodu, ale wydaje mi się że żaden wentylator nie
    jest potrzebny, sprawdź drożność przewodów kominowych(spalinowego i
    wentylacyjnego) oraz upewnij się czy masz doprowadzone powietrze do
    spalania - testowo możesz otworzyć okno na jakiś czas przed otwarciem
    pieca i zobaczyć czy będzie lepiej.
    Może któryś z grupowiczów pomógł by w oszacowaniu ile powietrza
    potrzebne jest do palenia w kotle, tym samym jaką rurę trzeba by w
    ścianę wstawić - ja stawiam na fi 160mm.

    Pozdrawiam
    Rafał