  • Data: 2009-12-04 08:17:14
    Temat: Re: Jaki wentylator
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Tomek" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    news:hf9aii$5im$1@news.onet.pl...

    > Proponuję zrobić powiedzmy 10 wymian na godzinę.
    > W treści nie podałeś wymiarów pomieszczenia - załóżmy, że jest to 3x3x3m
    > czyli 27m^3 czyli przy 10 wymianach wentylator powinien odciągnąć 270m3/h
    > Na rurach i wyrzutni niech opór wyniesie 100Pa to max.
    > Więc potrzebujesz wentylatora o wydajności 270m^3/h przy sprężu 100Pa
    > http://www.ranska.pl/szukaj

    Niezły pomysł, jak odpali ten wentylator to pewnie nie tylko dym ale i żar z
    paleniska mu pociagnie :-)

    W kwesti dymienia - podejrzewam, że nie ma dopływu powietrza (lub jest za
    mały) do kotłowni. Powinno być tyle samo, lub więcej niz wynosi przekrój
    komina. Nie wystarczy rozszczelnione okienko - musi to być "kawał rury".
    Inna mozliwość to zapchany/ niedrożny komin - może pora na czyszczenie ?
    Wentylator też może być - ale jako odciąg spalin, montowany jako bypass w
    czopuchu. Niektóre kotły maja takie rozwiązanie fabrycznie.
    Wentylatory takie, wraz ze sterownikiem są do kupienia na Alledrogo.

    Pozdrawiam
    TG