  • Data: 2011-04-18 06:46:15
    Temat: Re: Jakie będą koszty ogrzewania gazem?
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 18-04-2011 o 00:13:34 Kris <k...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > A czemu 700, tzn spadek o 53% jak ja podalem spadek zapotrzebowania na
    > energie o 16% ???
    > Faktycznie zle spojrzałem i skojarzyłem z wcześniejszymi watkami. Ale i
    > to 16 % z teorii OZC nijak ma sie do moich obserwacji.
    > Dom sąsiada nieodleglego. Mury z suporeksu 24 cm, strop drewniany, na
    > stropie 15cm najtańszej wełny z marketu Zeszły sezon miał nieocieplone
    > ściany. Jesienią ubiegłego roku przykleił 10 cm styro +siatka+klej.
    > Wczoraj pytam go czy po ociepleniu znacząco mniej opału zużył(węgiel)
    > Mówi ze praktycznie tyle samo. Różnica jeśli była to niezauważalna.
    Ale co wy porównujecie? zima zimie nie równa, poza tym może mieć marne
    okna,
    mostki na podaszu i piwnicy.
    OZC jest dobrym programem i te 16% które Luck podał jest realne.
    Jak podawałem, dom moich rodziców ociepliłem X-lat temu 5cm styro i
    zużycie spadło
    ponad 50%. Liczyłem to ręcznie na arkuszu i podobnie mi wychodziło, to
    przekonało mamę aby zainwestować w ocieplenie.
    Teraz jak jej pytam to jest zadowolona bo średnio przeciętnie wychodzi
    1/3 do 1/2 tego co kiedyś palili w piecu, to jeszcze zależy od węgla.

    > I to się mniej wiecej zgadza z tym co obserwuje w domu moich rodziców.
    > palą drewnem, dom z pustaka betonowego. dwa sezony temu ocieplony styro.
    > Zużycie drewna na podobnym poziomie
    To maja mostki ja stąd do Krakowa :)
    Ocieplić trzeba CAŁY dom łącvznie z np piwnicą jak u mamy czy stropem nad
    ogrzewanym
    parterem+ ściany kolankowe bo są na strychu.

    --
    Pozdr
    JanuszK