  • Data: 2011-04-18 11:21:34
    Temat: Re: Jakie będą koszty ogrzewania gazem?
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "robertr" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:b821696b-45ba-408b-8561-b5e98bacb2a9@j25g2000vb
    r.googlegroups.com...
    On 17 Kwi, 12:54, "nintendo" <n...@...pl> wrote:

    >Kiedyś to obliczałem tu na forum. Po prostu ekonomia - dla gazu
    >zwiększenie grubości styropianu z 10 do 15 cm daje oszczędności na
    >cieple traconym przez ścianę jakieś 7 - 9 % rocznie

    Ja mieszkam w szeregówce (185m2 pow. użytkowej) i miałem ścianę frontową i
    od ogródka trójwarstwową (cegła modularna + styropian 6cm + pustak MAX),
    dociepliłem jeszcze ściany czołowe 5cm od południa i 8cm od północy i
    zużycie gazu spadło o 100m3/rok w stosunku do lat poprzednich. Kiedyś
    zużywałem 1600m3 gazu na rok, teraz 1500m3. Za ocieplenie (materiał +
    robocizna ok. 120m2) zapłaciłem 10 tys. zł, a więc inwestycja zwróci się po
    50 latach tak mniej więcej. :D
    Aha, zużycie gazu z podgrzewaniem ciepłej wody i gotowaniem (2 osoby).