    Date: Fri, 14 Nov 2014 17:01:35 +0100
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jakie gniazdka/przełączniki

    W dniu 2014-11-13 21:01, forestdumb pisze:

    > Mam doswiadczenie z Ospel, ok, tj bez uwag. Simon Kontakt tez jest ok
    > choc ten zolkl po czasie, ponoc nowe serie (ta moja z 10lat miala) juz
    > tego nie robia (mowa o bialych).
    >
    > Ospel nie tak drogi. Ma duzo opcji do wyboru czego o carvia nie mozna
    > powiedziec. Gniazdka oczywiscie drogie ... mozna kupic zaslepki a one
    > sa na podstawie ramki do wtykow modularnych :-) ale trzeba wyciac
    > sobie kwadraciki. Ponoc simon sprzedaje nawet same panele - robisz
    > gniazdko sobie sam.

    Ospel? Daj spokój, zwłaszcza seria Impresja. Łączniki to jakieś
    nieporozumienie. Zacinają się, iskrzą. Bardzo wrażliwe na niedokładność
    rozmiarową puszek. W przypadku ramek podwójnych jeszcze da się jakoś
    ustawić, ale przy potrójnych czy poczwórnych tragedia.
    Jeżeli komuś zależy na jakości to Berker. Legrand Cariva też przyzwoity,
    ale jak dla mnie brzydki no i te przetłoczenia, w których zbiera się
    brud. Hager Regina też porządny ale też wyglądem "d.... nie urywa" :)
    Ale gust to rzecz względna i o gustach się nie dyskutuje.

    Z polskich producentów trudno jest coś doradzić, bo trudno znaleźć coś
    naprawdę przyzwoitego, zbliżonego jakościowo do Berkera. Poza
    wymienianymi wcześniej można jeszcze polecić Kos Vena oraz jak ktoś
    szuka super oszczędności to DPM Solid Polska seria pod nazwą Corner -
    prawdopodobnie chińszczyzna, ale całkiem przyzwoita i prawie darmo.

    Co do "klikania" czy "mlaskania" mechanizmów to dobry mechanizm musi być
    głośny, ponieważ hałasują tam styki, które im szybciej łączą i
    rozłączają tym są głośniejsze.
    Styki im szybciej łączą i rozłączają tym mniej się wypalają i tym są
    bardziej trwałe.