    From: "Adams" <n...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jakie ogrzewanie - proszę o pomoc.
    Date: Mon, 28 Nov 2011 14:18:20 +0100

    Użytkownik "marsel" <marcin@pl> napisał w wiadomości
    news:4ed365ca$0$8455$65785112@news.neostrada.pl...

    Witam.

    IMHO, na calosc bym dal podlogowke

    > Część przyziemna - piwnica(oryginalnie miała być piwnica w połowie
    > wysokości zagłębiona w gruncie, ale warunki wodne na to nie pozwalają i
    > cały szeregowiec został o około 1,5 metra podwyższony), w której
    > przewidziano garaż, kotłownię, pomieszczenie na opał i pomieszczenie
    > gospodarcze. Mam gaz, wiec głównie nim mam zamiar ogrzewać, a piec na
    > paliwo stałe na wszelki wypadek i tak zamontuję.

    No wiec, jesli dasz podlogowke to piwnice zostaw nie ogrzewana,
    przyda sie chlodniejsze miejsce gdzie bedzie mozna
    cos na podlodze postawic :-))

    > 3. Kondygnacja trzecia, to podłogówka+kaloryfery, żeby w razie potrzeby
    > zwiększyć temperatury w poszczególnych pokojach i łazience.

    IMHO, wystarczy podlogowka, w praktyce to beda najcieplejsze
    pokoje i bez ogrzewania

    > 4. Kondygnacja czwarta tylko kaloryfery.

    Ale tez nie trzeba, cale cieplo idzie do gory, spokojnie podlogowka
    wystarczy.

    > Nie chciałbym wtopić dużej kasy, a potem i tak mieć chatę nieogrzaną i
    > spore rachunki za gaz.

    No tak, nic nie wiemy o ;-))))))))))))))
    Mixmode: kaloryfery i podlogowka to nie bedzie tania zabawa na gaz,
    Single mode: podlogowka
    CWU - bojler z grzalka druga taryfa lub gaz.
    Nikt z sasiadow nie powie ze placi drogo
    ;-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

    > Miałem nawet zamiar zlecić projekt i ewentualne wykonanie jakiejś firmie
    > specjalizującej się w takich instalacjach, ale jedni nie mają czasu, a
    > inni mają ceny, które mnie mocno zmroziły. W efekcie przeglądam internet i
    > próbuję coś z tego wszystkiego zrozumieć.

    Ja tam sie nie znam ;-)))
    Moze inni pomogą.

    pozdrawiam
    Adams.

    PS. Zamiast pieca na paliwo stale prosze sie zastanowic nad solarami, imho
    wiekszy
    pozytek niz patrzenie jak rdza wpieprza kociol.