eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.rec.domJakie pastylki do zmywarki - niedomyte sztućce i białe kubki po herbacie › Re: Jakie pastylki do zmywarki - niedomyte sztućce i białe kubki po herbacie
    From: Ikselka <i...@g...pl>
    Subject: Re: Jakie pastylki do zmywarki - niedomyte sztućce i białe kubki po
    herbacie
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Date: Sat, 19 May 2012 17:24:16 +0200

    Dnia Sat, 19 May 2012 15:00:30 +0200, Przesmiewca napisał(a):

    > No tak, przeciez to niewinna sol, barwniki i zapachy
    > ktore powoduja, ze niektore szklo robi sie mleczne, przedmioty rdzewieja
    > a nadruki bledna juz po paru myciach, chociaz wczesniej przez lata
    > nic sie nie dzialo.ki. Masz je także

    Akurat za to odpowiedzialne są alkaliczne skladniki tabletek, to one
    rozpuszczają szkło. Ale alkaliczne substancje masz wszędzie, nawet w
    proszkach do prania i czyszczenia, śmiem się domyślac, ze nawet tam, gdzie
    nie przypuszczasz, a używasz ich codziennie.

    > Nic, tylko tabletki kleic i rozkrecac biznes, bo sklad jest trywialny.

    > Niektore trucizny tez sie w wodzie rozpuszczaja, tylko co z tego
    > i na co to rozpuszczanie jest dowodem?

    Że skoro łatwo się rozpuszczają, to i tak samo łatwo się i WYPŁUKUJĄ.
    Trywialne, ale prawdziwe, nie?

    > A czemu nie na drewnianej?

    Bo "łapie" zapachy, bo się barwi itp.

    > Ot i argument.
    > To wez sobie rozsyp nieco soli kuchennej na stole i dotknij tez na chwile
    > rozkrojonym jablkiem. Tez pewnie nic nie bedzie bo to tylko moment.

    Sorry, nie te stężenia, no sorry. Po drugie nie używam tej samej deski do
    krojenia produktów z różnych grup i smaków. Desek do "mokrego" mam jakos z
    10, używane codziennie WSZYSTKIE, a co :-)

    > Wymyslasz na sile, w mysl tego co napisalas powinni tez napisac o wielu innych
    rzeczach,
    > ktore mozna wlozyc, a nie napsiali; jest konkretnie - drewno, rdza, popiol
    > a nie kot czy papierowe talerzyki dla madrych inaczej. Po prostu - nie myje sie
    > w zmywarakch przedmiotow, ktore wchlaniaja wode.

    Tak? - no to ja myję deski. I żyję :-)
    A deski w razie konieczności (jesli kiepskie, zdarza się) wymieniam. Nie
    majątek.

    > Oczywiscie. Ja nie wiem w przeciwienstwie do ciebie, na ile
    > chemia z tabletki wnika w glab drewna (zwlaszcza po paru latach)),
    > ale staram sie tego nie robic, bo nawet moj kilkunastoletni wie,
    > ze trzymanie drewna w goracym roztworze chemicznym moze spowodowac,
    > ze drewno nasiaknie niektorymi zwiazkami chemicznymi. A czy te czy tamte drewno
    > nasiaka bardziej czy mniej to juz jest wtorne.
    > A twoja ocena wzrokowa czy deska jest ok i czy nie jest czyms nasaczona - to
    wybacz,
    > ale jest malo miarodajna.

    Spoko, jej miarodajność jest obliczona na przeciętną długość życia - na 70
    lat życia wystarczy.
    Może na 120 już nie, ale tym się będę martwiła, jak skończę te 70. Wtedy z
    braku zajęcia pewnie przestanę myć te deski w zmywarce, no i żeby następne
    50 lat już się nie truć notorycznym zjadaniem z nich trucizn 3333-)