    From: Bbjk <b...@q...pl>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Re: Jakies robale...
    Date: Tue, 15 Jun 2010 21:10:46 +0200

    robercik-us pisze:

    > I jeszcze jedno... wiem, że jestem teraz niepoprawny politycznie -
    > ekologicznie, ale... cóż... bezpieczeństwo moje i moich dzieci jest
    > ważniejsze niż czyjeś urojenia.
    >
    > Na moim obszarze występują żmije - te jadowite, zygzakowate. Nie trzeba
    > nikomu przy zdrowych zmysłach tłumaczyć chyba jak dużo zamieszania taka
    > żmijka może narobić jak ukąsi np. bawiące się dziecko... Nie mam nic
    > przeciwko ich istnieniu, dopóki mnie nie zagrażają. W tym momencie
    > jednak stanowią realne zagrożenie, bo ze względu na nieuprzątnięte
> [...]

    Żmija rzadko atakuje, najczęściej ucieka przed napastnikiem, a kąsa w
    sytuacji, gdy jest osaczona. Najpierw jednak zazwyczaj głośno
    ostrzegawczo syczy. Poczytaj:
    http://www.terrarium.com.pl/zobacz/vipera-berus-zmij
    a-zygzakowata-1568.html

    Spotkałam wiele razy żmije, nieraz się przyglądałyśmy sobie. Nie stanowi
    zagrożenia, o ile w nią nie wdepniesz.

    Ps.
    Jaką funkcję spełniają w Twojej wypowiedzi liczne wielokropki? Pytam
    poznawczo.
    --
    Basia