    From: Bbjk <b...@q...pl>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Re: Jakies robale...
    Date: Tue, 15 Jun 2010 21:15:36 +0200

    robercik-us pisze:

    > Wyobraź sobie, że żmija nie jest oznakowana - 'Tu sobie leżę i nie
    > deptaj mi czasem po ogonie, bo ukąszę'.

    Jest. Zygzakiem.

    > Człowieku zrozum, że to jest śmiertelnie niebezpieczny gad,

    Nie. Poczytaj, jeśli chcesz się dowiedzieć więcej o żmijach:
    http://www.wsse.gda.pl/fileadmin/user_upload/najnows
    ze_informacje/VII_Ukaszenia_przez_zmije.pdf

    który
    > objawia się w sytuacjach najmniej oczekiwanych, bo najczęściej
    > siedzi/leży sobie w miejscach, gdzie jej nie widać - między kamieniami,
    > pod liściem, w wysokiej trawie...
    > Idziesz i nagle czujesz w nodze ból, po czym puchniesz i jak nie udzielą
    > Ci pomocy, to w kilkanaście minut się zwijasz... Nie zapomnij o
    > testamencie... :-)

    Skąd takie rewelacje? Jakieś źródełko na poparcie?

    > Jak taki mądry jesteś, to pochwal się ile u Ciebie żmij jest w promieniu
    > powiedzmy 50 m od Twojego domu...?
    >
    > Jak masz chociaż jedną i włazi ona Ci czasem pod nogi, to możemy
    > rozmawiać, jak nie masz, to się może w ten sposób nie
    > wymądrzaj...dobrze? Bo ani to pouczające, ani... zabawne.

    Te wielokropki sprawiają, ze się Ciebie czyta, jakby się słuchało kogoś,
    kto się zacina. Ale to na marginesie, bez związku ze żmijami :)
    --
    Basia