    From: "Adams" <n...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jakość ścian z pustaków (izolacja)
    Date: Thu, 10 Nov 2011 16:20:07 +0100

    Użytkownik "trio" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:j9ghau$b54$1@node2.news.atman.pl...
    > Witam,
    > zaintrygowała mnie jedna prosta rzecz - jakość i izolacyjność ścian z
    > pustaków MAX. Porównajmy ściany:
    >
    > http://www.lawenda2.mojabudowa.pl/pliki/lawenda2/ima
    ge/DSC_7167.jpg
    > Czy to nie są tysiące mostków termicznych?!

    Nie, elegancko postawiona sciana, tak ma byc, czysto, schludnie,
    cegły na przekładke

    > http://www.voila.pl/120/hi1yj/index.php?get=1&f=1
    > Tutaj widzimy "brzydką" pomazaną zaprawą ścianę. Zaprawa jest na dole, u
    > góry i _od_boków_. Czy taka ściana nie jest dużo lepsza i bez tysięcy
    > mostków termicznych?

    To jest podobna sciana j.w. uwalona zaprawą,
    Inaczej sa ulozone pustaki, moze to ma jakis sens, ale niech sie wypowiedza
    inni.:-)

    Na tej samej dlugosci sciany (porownujac do pierwszego zdjecia) wiecej jest
    miejsc z ktory moze wiac - w praktyce nic nie wieje.
    Najlepiej kiedy jest jak najmniej laczen.

    Ilosc mostkow termicznych w obu przypadkach jest taka sama.

    Ale moze punkt rosy bedzie inny ?:)

    To jest stan surowy, te wszystkie uwalone zaprawa przez murarza pustaki beda
    osiem razy kute na wszystkie instalacje i dwadziescia razy beda w nich
    uzupelniane ubytki.

    Adams