    From: <news>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jakość ścian z pustaków (izolacja)
    Date: Thu, 10 Nov 2011 21:36:38 +0100

    > zaintrygowała mnie jedna prosta rzecz - jakość i izolacyjność ścian z
    > pustaków MAX. Porównajmy ściany:
    >
    > http://www.lawenda2.mojabudowa.pl/pliki/lawenda2/ima
    ge/DSC_7167.jpg
> [...]
    > są spore i spokojnie powietrze przechodzi między pustakami, bo te "ząbki"
    > raczej dają słabe połączenie.
    > Czy to nie są tysiące mostków termicznych?!
    >
    > http://www.voila.pl/120/hi1yj/index.php?get=1&f=1
    > Tutaj widzimy "brzydką" pomazaną zaprawą ścianę. Zaprawa jest na dole, u
    > góry i _od_boków_. Czy taka ściana nie jest dużo lepsza i bez tysięcy
    > mostków termicznych?
    >
    > Pytam bo mnie to intryguje, zapewne pierwszy sposób budowania jest dużo
    > szybszy, ale czy nie gorszy pod względem izolacji? Jak to było u Was na
    > budowach? Co o tym wszystkim sądzicie :)

    no to ja odpowiem, bo widzę że odpowiadają same fachury od siedmiu boleści
    (bez obrazy, ale taka prawda), więc na zdjęciu nr2 przez okno widać stosik
    owych pustaków, a dokładniej to widać konstrukcję tego pustaka, jego opór
    cieplny nie jest identyczny we wszystkich kierunkach, największy opór
    cieplny ma wzdłuż, a najmniejszy w poprzeg, z tego wynika że ściana na
    zdjęciu nr1 jest zbudowana może i elegancko, ale niefachowo, tanio i szybki,
    ta ściana ma najmniejszy opór cieplny, te szpary też robią swoje,
    natomiast ściana na zdjęciu nr2 jest zbudowana wprawdzie bardzo nie
    estetycznie (pewnie majster miał mało wprawy w tym budulcu) ale jej opór
    cieplny jest najwiekszy bo pustaki są ustawione tak jak powinny, więc ta
    ściana jest cieplejsza nie tylko dlatego ze jest gróbsza, ale też dlatego ze
    pustaki są ułożone w kierunku największego oporu cieplnego, dodatkowo
    zamurowane są pionowe szpary (prawdopodobnie pionowe szczeliny są puste, ale
    zasmarowane zaprawą od zewnątrz), tak więc ściana ze zdjęcia nr2 jest
    zrobiona fachowo i ciepło,
    mam nadzieję że ktoś zrozumiał to co chciałem przekazać,
    pozdrawiam.