  • Data: 2014-07-01 09:29:49
    Temat: Re: Jezioro
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości grup

    > Nie cały się spalił, więc z czym do wodza?

    Nie chce mi się teraz szukać szczegółów - chodzi o fakt że przedmioty po
    pożarze mogą dawać błędne wyniki datowania węglem.

    > Litości... Czas??

    Tak - czas. Wyobraź sobie że flora się zmienia i tam gdzie dziś rosną maki
    kiedyś mogły rosnąć np. niezapominajki. Mając odpowiednią wiedzę można
    określić nie tylko miejsce i czas (z jakimś prawdopodobieństwem oczywiście).

    > Obraz - właściwe słowo. To tylko obraz - ślady od trójwymiarowego ciała
    > zawiniętego w płótno byłby zupełnie inne. Zrób eksperyment na rzeźbie.

    Ależ ja sięw ogóle nie odnosze do wizerunku - ani kogo przedstawia ani jak
    powstał. Ja się skupiam na tym na czym może się skupić historyk.

    > Błąd. Badanie pyłków wykazało tylko, że znalezione pyłki są zbieżne z
    > pyłkami roślin występujących także 2000 lat temu (i obecnie) w (między
    > innymi) Palestynie.

    Bez "i obecnie". Są rośliny które już wyginęły, natomiast nie ma pyłków
    roślin które zaczęły występować na tym terenie później. Stąd teza że
    materiał tam był kiedyś, a później już nie. W wynikach tych badań były
    podane konkretne przedziały czasowe (liczone w setkach lat).

    Ale to i tak niczego nie zmienia - bo nawet jeśli materiał ma 2 tysiące lat
    i pochodzi z Palestyny to w żaden sposób nie dowodzi tego kto był w niego
    owinięty.

    > Przy okazji w rażący sposób naruszając jednoznaczne biblijne dyrektywy w
    > kwestii obrazów ;->

    Starotestamentowe dyrektywy. Nie zapominaj że dekalog został zmieniony i w
    KK obowiązuje jego nowotestamentowa forma. Zmienionych zostało więcej
    przepisów - ot choćby dzień który należy święcić - no ale Chrześcijaństwo to
    zupełnie inna religia niż Judaizm tylko na nim częściowo bazuje a nie
    przejmuje wszystkich jego praw i nakazów. Protestanci poszli w tej kwestii
    jeszcze dalej bo sporą część starego testamentu Luter odrzucił. Są już
    współczesne nurty które twierdzą że najpierw był czas "Ojca" i obowiązywał
    stary testament, później "Syna" i obowiązywały jego nauki, a teraz jest czas
    "Ducha". Niestety nie znam szczegółów na czym polegają nauki ducha. Ogólnie
    wiem tylko tyle że wszystko jest miej sformalizowane i większe nastawienie
    na indywidualizm - czyli taka kolejna reformacja i protestantyzm do
    kwadratu... albo Buddyzm.

    > Brednie. Ateizm to stanowisko neutralne: to brak wiary, a nie wiara w
    > stanowisko przeciwne.

    Formalnie tak, ale w praktyce tzw. ateiści głoszą wiarę że boga/bogów nie
    ma. Zamiast głosić fakt że tego nie wiemy.
    Z punktu widzenia nauki albo coś _wiesz_, albo nie. W przypadku gdy brak
    jest _wiedzy_ pozostaje tylko hipoteza/wiara/założenie itd. I każde
    stanowisko w sprawie czegoś co do czego nie ma pewności jest formą hipotezy
    lub wiary.

    Pozdrawiam
    Ergie