    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Wed, 2 Jul 2014 23:22:07 -0700 (PDT)
    <lort1f$340$1@node1.news.atman.pl> <los5ih$8d4$1@node2.news.atman.pl>
    <losbtc$vfu$1@speranza.aioe.org> <losjpk$c46$2@dont-email.me>
    <losklq$nks$1@node2.news.atman.pl> <lotljt$u2s$1@speranza.aioe.org>
    <f...@g...com>
    <lougtp$2b0$1@usenet.news.interia.pl>
    <2...@g...com>
    <lp090d$5fo$1@speranza.aioe.org>
    <7...@g...com>
    <lp1oqo$2fv$1@speranza.aioe.org>
    Subject: Re: Jezioro
    From: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 2 lipca 2014 22:08:03 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > No to co w tym pismie by�o? A w drugi przypadek ze go chcieli na bruk
    > wyrzucic to juz zupe�nie nie wierze.

    Pół kartki pisma w stylu: "Z dniem ...... obowiążki proboszcza parafi w ......
    obejmuje Jan Kowalski". i dopisek o konieczności zwolnienia w ciągu 7 dni plebani.
    Miejsce w jakims ośrodku pewnie by mu znależli ale warunki tam podobno jak podłym
    przytulisku.
    Co potrwierdził tez inny ksiąz równiez m ój znajomy. Odkładał na mieszkanie, niedawno
    kupił. Biskup im oficjalnie powiedział ze na emeryturę jakies lokum dobrzeżeby mieli
    bo dach nad głową im kościół zapewni jakby co ale warunki marne tam będa.
    To że bronisz wiary to rozumię, to że napisałeś że dałbys się zabic dla Jezusa mogę
    zrozumieć aczkolwiek takich ludzi juz się troche obawiam. Ale to że bronisz kleru to
    nie bardzo rozumiem. Widocznie masz słabe pojęcia jak to wyglada od środka albo
    widzisz co chcesz widzieć.
    Jak będziesz miał okazje porozmawiaj na lużno z jednym czy drugim księdzem to jakis
    obraz jak ta instytucja od środka wyglada uzyskasz.

    > co do ateist�w - w�asciwie nie znam nikogo kt�ry sie tak okresla. A nie,
    > jednego znam - fajny koles.
    Pisząć ateista troche uprościłem- przyjmijmy że chodzi o "niepraktykujących"
    >Ale tych kt�rzy chodz� do koscio�a a jakos
    > jawnie i bezczelnie z�o czyni� to nie znam.
    A to widocznie słabio znasz swoją lokalną społeczność. a całą młodość w średniej
    wielkości wiochach/parafiach pomieszkiwałem, i teraz mieszka tam ktoś z rodziny i
    wiem jak było i jak jest. Oczywiście pokoleniowo to się zminia młodzi juz ni są tak
    podatni na manipulację ale to proces powolny.

    > W duzych miastach zgoda. W ma�ych -kiedys tak by�o, teraz sam zobacz - na
    > kazdej wsi jest z po�owa nowych budynk�w z importowanymi miastowymi. Nikt
    > nikogo palcem nie pokazuje.
    Pewnie napiszesz że nie słyszałeś o takich przypadkach(a ja słyszałem) że ksiaz z
    ambony wyczytuje kto nie dał na remont kościoła, albo podczas kolędy przyjmuje
    deklaracje z wysokoscią comiesięcznych wpłat na "parafię"

    >Powiedzmy ze ja wiem kto z sasiadow do kosciola
    > nie chodzi (jesli to prawda, bo moga chodzic do innego) - no i co z tego? To
    > ze ja wiem ze nie chodzďż˝ sprawi ze zaczna chodzic? W dzisiejszych czasach?
    > puknij sie w glowe :-))
    Młodzi o ok- pukna się w głowe ale jest ciągle jeszcze starsze opokolenie dla których
    to inaczej wyglada.
    Wiesz jakie burzliwe rozmowy z mamą, babcią i innymi członkami rodziny musieliśmy z
    żona toczyć jak powiedzieliśmy że córka przestaje na religie chodzić bo to co
    robi/wymaga katechetka jest dla nas niedopuszczlne.