  • Data: 2014-07-03 19:22:07
    Temat: Re: Jezioro
    Od: uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-07-03 16:52, Budyń pisze:

    > musisz sie zdecydowac, chciał kapitalizmu czy chcial miec co do garnka
    > wlozyc. Bo to nie jest tozsame. Bo socjalizm tez swe chwile lepszego
    > żarcia miał.
    > A wtedy była wyjatkowa chwila - a naród powiedzial co powiedział.

    Naród widział te wszystkie dobra na zachodzie i chciał mieć to samo. O
    wolność walczyły jednostki ideologiczne. Większość walczyła o chleb i
    dobrobyt taki jaki był postrzegany na zachodzie.

    > naród moze wyrazic swa wole w masowych manifestacjach, strajkach, w
    > referendum i w wyborach. Wtedy były wybory.

    Wtedy nielegalne. Poza tym mnie chodziło o datę :)

    > owszem, też.

    > odebranie prawa wyborczego miesci sie w kategorii działan
    > demokratycznych. Wobec osób w sposób jawnie sprzyjających okupantowni
    > to nawet nie byłoby niczym niestosownym.

    W pewnym sensie masz rację. Być może dzięki temu rząd Tuska nie dostałby
    wotum zaufania, gdyby sam sobie go nie udzielał.

> [...]
    > pismo z umorzeniem dostałem. Ale nie znajdziesz w niej zobowiązania do
    > współpracy z ubecją.
    > Ale widze ze wyborczą z lat 90tych masz gruntownie przyswojoną.
    > Lustracji nie bo mozna kogos skrzywdzic, bo teczki są sfałszowane,
    > całe litania podobnych andronów głosili ludzie (np michal boni )
    > którzy potem okazywali sie TW, albo mieli inny interes by ich chronic.
    > A dzieki takim jak ty, którzy to łykali jak gesi, lustracji
    > praktycznie nie było a układ trwa i ma sie dobrze. A ze teraz juz nie
    > komuchy siedza tylko ich dzieci - są juz nie do ruszenia.

    Tylko kto i kogo miał lustrować?
    Bolek Lolka, Żwirek Muchomorka, a może Jaś Małgosię? A może na odwrót?
    Widzisz problem polegał na tym, że nie wiadomo kto był biały, a kto
    czarny. Jedni uważają Bolka za przywódcę opozycji, która rozpier.....
    cały blok komunistyczny nadając mu tytuły honoris causa i pokojowe
    nagrody, a inni uważają go za Bolka.
    Nie można też było zamknąć wszystkich socjalistów, bo jednak byli
    przedstawicielami części narodu.

    > Wiedze ze ty w tym wojsku to byłeś z powołania, ze tak powiem :)

    Też i dosłownie. Ale szybko mi minęło i powróciłem do służby cywilnej :)