    Date: Sun, 06 Jul 2014 13:03:34 +0200
    From: uzytkownik <a...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jezioro
    <lort1f$340$1@node1.news.atman.pl> <los5ih$8d4$1@node2.news.atman.pl>
    <losbtc$vfu$1@speranza.aioe.org> <losjpk$c46$2@dont-email.me>
    <losklq$nks$1@node2.news.atman.pl> <lotljt$u2s$1@speranza.aioe.org>
    <f...@g...com>
    <lougtp$2b0$1@usenet.news.interia.pl> <lp1q0a$v40$1@node2.news.atman.pl>
    <lp1qjn$6ut$1@usenet.news.interia.pl>
    <53b56050$0$2370$65785112@news.neostrada.pl>
    <lp3pnv$ht0$1@usenet.news.interia.pl>
    <53b571e1$0$2372$65785112@news.neostrada.pl>
    <lp3soi$o8p$1@usenet.news.interia.pl> <lp41tc$nuv$1@node1.news.atman.pl>
    <lp5q34$tug$1@usenet.news.interia.pl> <lp6mhh$mde$1@node1.news.atman.pl>
    <lp8q58$evb$1@usenet.news.interia.pl>

    W dniu 2014-07-05 14:13, Maniek4 pisze:

    > Daj spokoj. Wiekszosc dnia praktycznie spedzam na wsi. Moze to nie
    > wies bieszczadzka, ale nikt tu sie nikim nie przejmuje. Kazdy robi co
    > chce. Czasy kola gospodyn wiejskich dawno pokryly sie kurzem.

    Albo to nie jest wieś tylko nowe osiedle domków jednorodzinnych, na
    którym często ludzie się nawet nie znają, albo jako "nowy" jesteś zbyt
    zajęty swoimi sprawami, że nie jesteś świadomy tego, że Cię obgadują.
    Stare wsie żyją plotkarstwem. Co niedzielę w kościele "parafialna rewia
    mody". Każda procesja to konkurs ołtarzy i obgadywanie "a ci to zrobili
    tak bidnie, a ci to zbyt bogato i jak teraz mają się czuć inni".
    Plotkowanie kto był/chodzi na msze, a kto nie. Podpuszczanie dzieci, że
    sąsiadowe to jest niedobre dziecko, bo na religię nie chodzi. Kto ile
    dał na tacę. Kto sobie kupił nowe auto i jaki dom postawił i co zrobił
    przy domu.
    Niestety tak wygląda wieś i tym ona żyje.
    Sam tego doświadczam teraz od czasu jak się przeniosłem z miasta na wieś.
    Sąsiadka mi wprost powiedziała "wiesz, bo ludzie to tutaj mówią, że ty
    jako jedyny nie kosisz trawy, ale cię broniłam i tłumaczyłam, że masz
    tyle roboty, że nie masz na to czasu".
    Nosz kur...., żeby jeszcze ta trawa nie była skoszona. Fakt - to nie ja
    osobiście ją koszę.
    Nawet sam proboszcz kiedyś zadał mojej córce pytanie "a co to sobie nową
    toyotę kupiliście?". Najciekawsze jest to, że parafia i kościół z
    plebanią znajduje się w innej wsi oddalonej o kilka km. Jaki z tego
    wniosek?
    Ano taki, że proboszcz jak przyszedł do nas "po kolędzie" i kiedy
    stwierdziłem, że sprawy kościelne mnie raczej nie interesują to
    proboszcz mi powiedział wprost "wiem, wiem, bo parafianie już mnie
    poinformowali".
    Ale to i tak jeszcze nic w porównaniu do wsi, gdzie mieszkają moi teście.

    > A to przepraszam nie wisi tam godlo?

    Wisi i to godło jednoczy zarówno wierzących, niewierzących jak i gejów,
    ale tym godłem nie jest krzyż.

    > hehe, pusta sciana po krzyzy nas polaczy.

    Połączy, bo natura człowieka jest taka, że tym bardziej się broni przed
    czymś, im bardziej jest nawracany.

    > Posluchaj - mnie tam nie bylo. Nie protestowalem przeciwko jakims
    > bykom, trykom, i jodze z ktora mi nie po drodze. Mam to gdzies, kto
    > jakie pomniki stawia, czy uprawia joge. Nie ogladam tez lima, bo
    > uwazam, ze rzad Tuska funduje ludziom w drugim programie igrzyska
    > olimpijskie jak Kaligula jakis czas temu. W kraju gowno, ale wy sie
    > cieszcie, bawcie i pijcie.
    > Nie utozsamiam sie ze wszystkimi debilami swiata i Ty nie kaz mi sie
    > za nich tlumaczyc.

    Ale ich popierasz. Naturalną cechą ludzką jest, że patrzymy "poprzez
    pryzmaty" na wszystkich członków danych ugrupowań. Sam nawet tego
    dowiodłeś. Przypomnij sobie jak pisałeś do mnie w liczbie mnogiej.

    > W tym rzecz, ze Ty wymagasz od kogos zeby zrobil jak Ty sobie zyczysz.
    > W zamian Ty masz gdzies to czego ktos sobie nie zyczy. I znow
    > tolerancja. Nie szanujesz czyichs przekonan, nie pojdziesz do innego
    > lekarza, apteki, tylko bedziesz biadolic jaki to kosciol zly. A
    > kosciol Ci w zaden sposob nie zabrania korzystania z antykoncepcji.
    > Nie obsluzy Cie co najwyzej czlowiek, ktory ma inne przekonania i ma
    > do tego prawo, tak jak Ty masz prawo skorzystac z pomocy kogos innego.

    Chwila, chwila. Jak pracowałem jako pracownik w firmie to wykonywałem
    polecenia, niezależnie od tego czy mi się to podobało i czy miałem na to
    ochotę, czy mieściło się w zakresie moich wierzeń i mojego sumienia.
    Jeżeli wiedziałem, że jest to szkodliwe czy zagrażające zdrowiu lub
    życiu to rozmawiałem z przełożonymi, a nie z klientami.
    Podobnie jest z medycyną. Jak gość jest pracownikiem placówki państwowej
    to ma obowiązek wykonywania pracy zgodnie z obowiązującym prawem, jakie
    ustala jego pracodawca, czyli państwo.
    Jeżeli coś nie mieści się w jego ramach sumienia i nie potrafi się
    dogadać ze swoim pracodawcą to niech prowadzi swoją, prywatną klinikę, w
    której będzie mógł realizować swoje przekonania lub niech znajdzie sobie
    takiego pracodawcę, który podziela jego przekonania np. klinika
    prowadzona przez kościół.

    > A no wiesz...
    > Jak pani na zajeciach w szkole ucza nakladania kondoma na banana to
    > Twoim zdaniem jest dobry kierunek?

    Młodzież ma prawo poznać wszelkie metody antykoncepcji, sposoby
    stosowania oraz zalety i wady każdej z tych metod, aby sama mogła ocenić
    i wybrać zgodnie ze swoim sumieniem.

    > Oswaja moje dzieci z dziwactwem, by pozniej jakis jelop z mownicy
    > semowej mowil, ze taka sama rodzina to dwoch facetow i noszenie kiecki
    > z broda jest normalne.

    A kto tak mówi?
    Zbyt mocno przesadzasz, jak z resztą większość moherów. :)

    > Tak pogrzalo, chyba nie mnie. Co to znaczy wbrew jej woli? Zaszla w
    > ciaze przypadkiem? Zapomniala sie?
    > To ja Ci powiem tak: spojrz w gleboko w oczy swojego dziecka i powiedz
    > mu szczerze, ze zabilabys je bez zmruzenia oka gdyby bylo wbrew Twojej
    > woli.

    Tutaj to już przesadzasz.

    > Prawo nie nakazuje mu robic skrobanek i kropka, skoro chcesz sie
    > splycac do takiego poziomu dyskusji. Dziala w granicach prawa, znaczy
    > ma prawo odmowic. A jak Ci sie nie podoba takie prawo to zawsze do
    > Indii mozesz. sp..lac, czy jak to tam sugerujesz. Przedstawilem
    > jedynie Twoj tok rozumowania, znaczy Czysta analogia. A mnie sie takie
    > prawo podoba. I niby czemu ma byc takie jak Ty chcesz? Moze za
    > przykladem Twojego pojmowania tolerancji moze? :-)

    Nie ma prawa odmawiać, ponieważ nie pracuje w swojej firmie tylko w
    firmie państwowej, w której to co powinien lekarz i co musi ustanawia
    jego pracodawca czyli państwo.

    > Tak krzyz w sejmmie

    Nie ma prawa go tam być i tyle. Nie ma prawa być ani krzyża, ani
    księżyca z gwiazdą, ani gwiazdy Dawida, ani pentagramu, ani swastyki,
    ani tęczy.
    W placówkach państwowych mogą być tylko i wyłącznie godła i hasła, które
    łączą wszystkich obywateli danego państwa.