    Date: Tue, 15 Jul 2014 08:08:33 +0200
    From: uzytkownik <a...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jezioro
    <losbtc$vfu$1@speranza.aioe.org> <losjpk$c46$2@dont-email.me>
    <losklq$nks$1@node2.news.atman.pl> <lotljt$u2s$1@speranza.aioe.org>
    <f...@g...com>
    <lougtp$2b0$1@usenet.news.interia.pl> <lp1q0a$v40$1@node2.news.atman.pl>
    <lp1qjn$6ut$1@usenet.news.interia.pl>
    <53b56050$0$2370$65785112@news.neostrada.pl>
    <lp3pnv$ht0$1@usenet.news.interia.pl>
    <53b571e1$0$2372$65785112@news.neostrada.pl>
    <lp3soi$o8p$1@usenet.news.interia.pl> <lp41tc$nuv$1@node1.news.atman.pl>
    <lp5q34$tug$1@usenet.news.interia.pl> <lp6mhh$mde$1@node1.news.atman.pl>
    <lp8q58$evb$1@usenet.news.interia.pl> <lphrl3$547$1@node2.news.atman.pl>
    <lpjjrb$s90$1@usenet.news.interia.pl> <lpke76$uev$1@node1.news.atman.pl>
    <lplkud$c0s$1@usenet.news.interia.pl>
    <53c16f53$0$2375$65785112@news.neostrada.pl>
    <lps82c$nea$1@usenet.news.interia.pl>
    <53c2a2a9$0$2152$65785112@news.neostrada.pl>
    <lq0620$n7f$1@usenet.news.interia.pl>

    W dniu 2014-07-14 10:57, Maniek4 pisze:

    > Owszem prywatne. Nie zgadzasz sie z nim tak po ludzku?

    Ależ zgadzam się i o to właśnie mi chodzi, żeby kościół nie zabraniał i
    nie mącił ludziom w głowie np. takim jak Budyń, dla którego
    antykoncepcja to tylko i wyłącznie środki wczesnoporonne. Niestety
    kościół posuwa się do kłamstw na temat antykoncepcji właśnie
    przedstawiając, że antykoncepcja prowadzi do aborcji, a ta zaś prowadzi
    do eutanazji osób starszych.

    > Nie powiesz mi chyba, ze skoro kosciol komus zabrania antykoncepcji i
    > ten ktos chodzac do kosciola sumiennie sie do tego stosuje.

    Ty może akurat się nie stosujesz do nakazów kościoła, ale ja znam wielu
    ludzi, dla których antykoncepcja to utożsamienie największego zła, bo
    takie zasady im wpoił kościół.

    > A jak zajdzie w niechciana ciaze to bez stresu pojdzie sie wyskrobie?

    Niestety to kościół ludziom miesza w głowach twierdząc, że osoba, która
    stosuje antykoncepcję, bez zmrużenia oka zabije dziecko poddając się
    skrobance.
    Tobie może się to wydać głupie, bo nie stosujesz się do wszystkich
    doktryn , ale ja takie teksty słyszałem właśnie podczas tego obozu
    "Przygotowania do Życia Rodzinnego".
    Ponieważ skrytykowałem taki sposób pojmowania antykoncepcji to o mało
    nie zostałem zlinczowany za głoszenie herezji - byłem zakrzykiwany i
    ośmieszany :)

    > Bo nie wiem wlasciwie do czego zmierzasz...

    Widzę straciłeś meritum tej dyskusji.
    Chodziło o nauczanie dzieci i młodzieży wychowania seksualnego, podczas
    którego uczy się metod antykoncepcyjnych i ich stosowania, choćby
    przykład z bananem, uczący jak należy stosować prezerwatywę, którą to
    tak ostro skrytykował Budyń.
    Niestety kościół uparcie walczy z nauczaniem wychowania seksualnego
    dzieci i młodzieży. Walczy z nauczaniem antykoncepcji.
    https://www.google.pl/webhp?sourceid=chrome-instant&
    ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=seksualizacja

    > Do Twojego jak widas sie wpier... skoro ten temat caly czas Cie boli.
    > Ale powiem Ci, ze nie rozmawiamy o wplywie szaranczy amerykanskiej na
    > poglowie bydla w Afryce poludniowej i ja z grubsza problem ktory
    > poruszasz znam i zapewniam Cie, ze to zaden problem. :-)

    Do Twojego także, ale Ty nie stosujesz się do wszystkich doktryn. Zatem
    wg kościoła jesteś złym Katolikiem, który dokonuje grzechów śmiertelnych
    i będzie się smażył w piekle :)

    > Kosciol zabronil antykoncepcji i nakazal traktowanie sie jak szmate?
    > Daj spokoj z ta argumentacja. Koszciol zly bo baba wybrala sobie
    > pijaka za meza i musi mu dawac na rzadanie, a przy tym daje sie lac po
    > lbie. To co kosciol ma zrobic Twoim zdaniem? Zmienic moze fundamenty
    > wiary? Litosci...

    Jakie fundamenty wiary?
    Wskaż w którym miejscu Biblii zakazana jest antykoncepcja?

    > Z ambona to oczywiscie przesadziles, ale to chyba nie ksiedza wina, ze
    > wybrala sobie takiego meza?

    Dlatego powinno się ją potępiać i spalić na stosie, bo trafiła na łajdaka?

    > Kazdy zna. Ja takie przypadki znam, bo wychowywalem sie w takiej
    > dzielnicy. Kiedys bylo trudniej, dzis jest znacznie latwiej. Wzywasz
    > policje i koles moze stracic prawo do przebywania w mieszkaniu.
    > Wystarczy chciec.

    Co jej to da? Że dzieci będą głodne, bo ojca zamkną i nie będzie nawet
    mógł łożyć na te dzieci, a państwo ma tą rodzinę totalnie w dupie.
    Dobrze, że w niektórych parafiach chociaż są ludzie (tacy jak moja
    zona), że potrafią się zorganizować i wspólnymi siłami organizować
    festyny dobroczynne, z których pełny dochód trafia do tych najuboższych
    rodzin. Za te pieniądze organizowane są wyprawki szkolne, wyjazdy dzieci
    na wakacje itp. Niestety takich działających rad parafialnych przydałoby
    się więcej.