    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jezioro
    Date: Tue, 15 Jul 2014 10:25:50 +0200
    <lp3soi$o8p$1@usenet.news.interia.pl> <lp41tc$nuv$1@node1.news.atman.pl>
    <lp5q34$tug$1@usenet.news.interia.pl> <lp6mhh$mde$1@node1.news.atman.pl>
    <lp8q58$evb$1@usenet.news.interia.pl>
    <53b92d06$0$2368$65785112@news.neostrada.pl>
    <lpciqv$mr9$1@usenet.news.interia.pl>
    <53ba38e3$0$2149$65785112@news.neostrada.pl>
    <lpdj73$sj2$1@usenet.news.interia.pl>
    <53bb1a77$0$2165$65785112@news.neostrada.pl>
    <lpfaph$j2k$1@usenet.news.interia.pl>
    <53bcfbb4$0$2234$65785112@news.neostrada.pl>
    <f...@g...com>
    <53bdbfc9$0$2158$65785112@news.neostrada.pl>
    <lpkf9k$ulj$2@node1.news.atman.pl> <lplfsr$kmm$1@node2.news.atman.pl>
    <53c06ee9$0$2241$65785112@news.neostrada.pl>
    <lpqo9g$g0n$1@usenet.news.interia.pl>
    <3...@g...com>
    <53c44cae$0$2159$65785112@news.neostrada.pl>

    Użytkownik "uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > To nie jest tak, że w nic nie wierzą.
    > Agnostycy uważają, że nie ma dowodu na istnienie Boga, ani też nie ma
    > dowodu na jego nieistnienie.

    Dokładnie - opieram się na _wiedzy_ nie na wierze. A że rozumem nie da się
    rozstrzygnąć kwestii istnienia bądź nie boga/bogów to odpowiadam "nie wiem".
    Nie wiem, czy bóg/bogowie jest czy go/ich nie ma.

    Katolicy nie wiedzą, ale wierzą że jest.
    Ateiści nie wiedzą, ale wierzą, że go nie ma.

    Nie wiem, czy kiedykolwiek się dowiem kto miał rację (bo nie wiem, czy jest
    coś po śmierci, ani czym jest śmierć).

    Normalnie katolicy, agnostycy i ateiści powinni żyć w pokoju, bo nie ma
    żadnych ideologicznych powodów by tak nie było. Katolicy uznają że wiara
    jest tzw. łaską, więc nie mogą potępiać kogoś tylko za to że tej łaski nie
    otrzymał (to byłoby nielogiczne). Natomiast ateiści wierzą że boga nie ma
    ale _wiedzą_, że tego nie da się dowieść, więc nie mają żadnego powodu by
    swoją wiarę narzucać. Agnostycy natomiast wiedzą, że stoją w rozkroku i że
    albo jedni albo drudzy mają rację.

    Tymczasem w polskim wydaniu za ateistów uważają się osoby które wierzą że
    boga nie ma (i mimo, ze w żaden sposób tego dowieść się nie da) zwalczają
    wszystkich którzy myślą inaczej twierdząc że to kwestia rozumu.

    Jest jeszcze jedna grupa - ludzie, którzy przyjęli tzw. zakład Pascala. Oni
    nie wierzą że Bóg jest ale na wszelki wypadek zachowują się tak jakby był. I
    mimo, że nikomu krzywdy nie robią i z punktu widzenia logiki postępują
    racjonalnie to są nazywani przez tzw. ateistów głupkami. Tymczasem
    minimalizacja ryzyka przegranej to jedna z powszechnych zasada postępowania.

    Jak już pisałem w moim interesie jest by mój sąsiad wyznawał zasadę że
    kradzież jest złem niż jakby miał wyznawać zasadę że wszystko jest wspólne.
    Dlatego nie mam żadnego problemu jeśli z moich podatków będzie postawiona
    świątynia w której ktoś będzie głosił że kradzież jest złem. Cóż
    najwyraźniej postępuję w życiu bardziej racjonalnie niż tzw. racjonaliści
    :-)

    Pozdrawiam
    Ergie