  • Data: 2014-07-15 19:28:12
    Temat: Re: Jezioro
    Od: wolim <n...@p...tu> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-07-15 19:08, Budyń pisze:

    > Uwielbiam czytac o tym ze mam ograniczony intelekt gdy pisza to ludzie ktorzy
    obawiaja sie podjac ze mna dyskusje :) Masz ochote? Wymagania mam ograniczone -
    kultura osobista, i w miare mozliwosci trzymanie jakiegos porzadku w dyskusji.

    Absolutnie nie miałem w zamiarze tutaj Ciebie obrażać. Nie chodzi o to,
    że Ty konkretnie masz ograniczony intelekt, tylko o to, że są pewne
    sprawy które się filozofom nie śniły. Sformułowanie "świadczy o Twoich
    ograniczeniach intelektualnych" zostało tu użyte trochę niefortunnie,
    powinno być bardziej "świadczy o ludzkich ograniczeniach
    intelektualnych". Wszak jak człowiek nie jest w stanie sobie czegoś
    wytłumaczyć, bo mu wiedza (aktualna) na to nie pozwala, to ucieka w
    stronę wiary.

    Nie boję się podjąć z Tobą dyskusji, ale obawiam się, że dyskusja
    wierzącego z niewierzącym niewiele przyniesie. Ani Ty mnie nie
    przekonasz do swoich racji, ani ja Ciebie. Ja od Twoich argumentów nie
    uwierzę, a Ty od moich nie zostaniesz choćby agnostykiem.

    I żeby było jasne, nie oceniam ludzi pod kątem tego, czy są wierzący czy
    nie. Staram się w życiu w ogóle takich tematów nie poruszać, bo wiem, że
    bardzo wiele ludzi mogłoby się poczuć urażonymi moimi poglądami. Ale w
    zamian również oczekuję, że mnie nikt na siłę nie będzie nawracał. Mnie
    wiara nie jest do niczego potrzebna. Najważniejsze jest czyste sumienie.

    Choć nie ukrywam, że ingerencja kościoła w sprawy państwowe jest nieco
    irytująca.

    Pozdrawiam,
    MW