  • Data: 2014-07-16 12:55:03
    Temat: Re: Jezioro
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:8dcee008-8a24-4ce9-a93f-c15bf5209fc4@go
    oglegroups.com...

    > owszem, jest. po tylu ciekawych rzeczach ktore napisales takie cos. Co
    > jest niekatolickiego w rm?

    Promowanie postaw i poglądów sprzecznych z doktryną KK.
    I nie chodzi mi o bieżącą politykę bo w to że jakaś rozgłośnia będzie
    całkowicie apolityczna to nigdy nie uwierzę, ale np. o regularne zapraszanie
    antysemitów czy promowanie ich książek.

    Druga sprawa to regularne używanie na antenie "mowy nienawiści". Można się z
    kimś nie zgadzać, można nawoływać do głosowania na jakiegoś kandydata i
    zniechęcać do innych, ale wyzywanie przeciwników politycznych, dziennikarzy
    czy ludzi o innych poglądach jest niekatolickie. Tłumaczenie że to nie o.
    dyrektor wyzywa tylko zaproszeni koście jest infantylne. Bo jak sama nazwa
    wskazuje goście są zaproszeni, więc ktoś za ich dobór odpowiada. Rozumiem,
    że można czegoś nie przewidzieć, że audycje czasem lecą na żywo, ale pomylić
    to się można raz albo dwa, a jeśli regularnie zaprasza się osoby które
    regularnie obrażają innych i to ich zachowanie pozostaje bez konsekwencji
    ani bez komentarza to znaczy że takie postawy są promowane.

    Wreszcie trzecia sprawa. Kultura osobista: Jak się mówi o prezydencie to się
    mówi pan prezydent X. Jak o ministrze to pan minister X. Tak samo jak gdy
    się mówi o księdzu to należy używać określenia ksiądz X a nie pan X.
    Niezależnie od tego czy tę osobę lubimy czy nie.

    No i na koniec czwarta i ostatnia sprawa. Zaznaczam, że nie znam przepisów
    KK w tej materii, więc nie wiem, czy coś nakazują, ale zwykła ludzka
    przyzwoitość nakazuje publicznie poinformować ludzi o celu na jaki zostały
    przeznaczone pieniądze z publicznej zbiórki i ile ich było. Ale zaznaczam
    nie wiem, czy zasady KK też są tego zdania. Wiem natomiast że wielu księży
    tak właśnie robi.

    > Za czasow gdy bylem jeszcze czytaczem wyborczej tez sie oburzalem :)

    Ja czytuję zarówno gazetę, tygodnik powszechny jak i rzeczpospolitą czy
    gościa niedzielnego, a sporadycznie tez inne tytuły. Lubię znać poglądy obu
    stron publicznej debaty. A jeśli chodzi o RM to się nie oburzam na jego
    istnienie - bo jeśli jest zapotrzebowanie na taką stację (są słuchacze) to
    mnie nic do tego.
    Po prostu lubię nazywać rzeczy po imieniu. RM promuje poglądy i postawy
    sprzeczne z nauką KK więc nazywanie go rozgłośnią katolicką jest IMO
    nadużyciem.

    I może od razu dodam dla przeciwwagi aby ktoś mi nie zarzucił znowu jakiejś
    anty radio-maryjnej stronniczości: o. Rydzyk nigdy nie miał Maybacha, ani
    nim nie jeździł. Wbrew miejskim legendom on sam żyje skromnie, a nie w
    przepychu. Ja to wiem, od dawna bo historię RM śledzę od początku, ale
    wyobraź sobie że taka właśnie jego odkłamana biografia pojawiła się jakiś
    czas temu nie w Rzeczpospolitej czy Gościu Niedzielnym ale właśnie w Gazecie
    Wyborczej :-)

    P.S. KK w Polsce przez wieki był ostoją patriotyzmu. Często to właśnie
    księża organizowali powstania, ruch oporu tajne nauczanie, czy też podziemną
    opozycję. Tymczasem obecnie jest radio które się nazywa katolickim, a
    jednocześnie organizuje i nawołuje do uczestnictwa w marszach na których są
    obrażane legalnie wybrane władze i instytucje państwowe. Ludzie związani z
    tym radiem organizują msze na których śpiewają "Ojczyznę wolną racz nam
    wrócić Panie" obrażając tym samym pamięć wszystkich tych którzy w walce o
    wolna Polskę zginęli w tym również ks. J. Popiełuszkę. Dla mnie to jest
    niepojęte, ale może ja zostałem inaczej wychowany. Cieszę się że coraz
    częściej (tak jak. np. biskup Warszawski po katastrofie smoleńskiej) KK
    reaguje, ale to ciągle za mało.

    Pozdrawiam
    Ergie