  • Data: 2014-07-16 15:30:42
    Temat: Re: Jezioro
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:lq5lou$7kn$...@d...me...

    > nie będę się do tych procentów przywiązywał, bo oczywiście wziąłem je z
    > sufitu:) Ale na pewno jest to większość tzw. wiernych

    Możliwe że większość. Skoro w miarę regularnie do kościoła chodzi (według
    różnych szacunków) 50-60% osób, które deklarują się jako katolicy i z tych
    osób część nie zna podstawowych prawd swojej wiary to coś tu jest nie tak.
    Na szczęście to się zmienia. Młodzi ludzie są bardziej konkretni: albo nie
    chodzą do kościoła wcale, albo chodzą i wiedzą dlaczego.

    Piszę na szczęście bo osoba nieświadoma swojej wiary jest podatna na
    manipulacje i może zostać fanatykiem, więc jeśli ktoś wierzy to niech lepiej
    wierzy konkretnie.

    > w zasadzie podejrzewam, że wystarczyłoby spytać o cokolwiek co nie jest
    > widoczną częścią obrządku

    Możliwe. "świętych obcowanie" jest o tyle dobre że jest to część wyznania
    wiary a więc teoretycznie to podstawy podstaw. Historycznie aby zostać
    chrześcijaninem trzeba było poznać właśnie wyznanie wiary i je wypowiedzieć.

    > to nie media ludziom wmawiają tylko sam ojciec dyrektor. A Kościół ustami
    > swoich hierarchów nie zaprzecza. OK. Były wyjątki ale jakoś tak cichutkie
    > i nie nagłaśniane

    ZTCW na dzień dzisiejszy jest jakaś "rada" podlegająca biskupom (nie jestem
    pewien jak się nazywa) która czuwa nad programem RM, więc w teorii radio już
    jest katolickie, ale w praktyce ciągle zapraszani są ludzie którzy używają
    "mowy nienawiści" albo antysemici.

    Gorzej jest z Naszym Dziennikiem, ale nikt go nie nazywa katolickim więc
    OIMW nikt w jego sprawie nic nie robi.

    Pozdrawiam
    Ergie