    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Fri, 4 Nov 2016 07:20:59 -0700 (PDT)
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    Subject: Re: Kafle w całym domu?
    From: s...@g...com

    W dniu piątek, 4 listopada 2016 13:22:18 UTC+1 użytkownik Jarosław Sokołowski
    napisał:

    > Nie zdziwię się, bo jest mi to znane.

    No chyba jednak nie do końca, albo zaironizowałeś a ja tego nie wychwyciłem.

    > Szkoda, że nie napisano tam więcej
    > o tej regulacji, że czasem na lato wycina się odcinek szlaku, a na zimę
    > wspawuje na nowo. To coś jak zmiana opon zimowych na letnie. Piszę o tym,
    > bo zawsze warto pobieżną wiedzę uzupełnić.

    Sprawa jest prosta. Szyny są montowane tak aby te naprężenia były przejmowane przez
    tor. U nas sie takich torów nie przecina/wspawywuje ponownie.
    Całość działa i sie sprawdza. Ale to nie zmienia faktu że i te szyny i wiele innych
    materiałów/przedmiotów zmienia swoje wymiary.

    > Nie widzę tam w tej tabeli pozycji pod nazwą "łazienka".

    No cóż, jasniej sie tłumaczyć nie da. Ale zamień sobie w głowie "łazienka" na beton.
    I porównaj liniową rozszerzalność temperaturową między kwarcem, cementem, szkłem.
    Poszukaj sobie może gdzieś indziej jak to wygląda z betonem.

    Starczy że temperatura zmieni się o 10 stopni i poszczególne warstwy podłogi się
    zupełnie inaczej skurczą/rozszerzą. Czasem to niczego nie spowoduje bo zaprawa może
    byc z tych elastycznych, czasem pojawią się pęknięcia a czasem kafelka odpadnie.