  • Data: 2016-06-15 14:58:18
    Temat: Re: Kamera zewnetrzna z rejestratorem
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-06-03 o 00:42, Maniek4 pisze:

    > Dzieki Ci za sugestie.
    > Nie sprecyzowalem, bo dopiero badam temat. Jakie sa mozliwosci, co
    > potrzebuje i jakie sa koszty. Ogolnie czegos sie dowiedzialem i dzieki
    > wszystkim za wiedze.
    >
    > Pozdro.. TK

    Jak widzę cały temat po raz kolejny przerodził się w bełkot i padło
    kilka propozycji, które są albo przestarzałe, albo też bezzasadnie drogie.

    Nie ma też się co opierać na czyichś rozwiązaniach, ponieważ w
    monitoringu dzieje się niesamowity postęp i w przeciągu roku pojawia się
    kilka nowych standardów.

    Na portalach aukcyjnych można kupić używane całe zestawy, ale nie wiem
    czy ci ludzie nie mają rozumu, aby próbować sprzedawać stare rozwiązania
    analogowe z niskimi rozdzielczościami w cenach, w których można kupić
    nowy zestaw cyfrowy.

    Dlatego odradzam używki, bo trudno jest coś kupić w rozsądnych
    pieniądzach. Ludziom się wydaje, że jak kilka lat temu dali kilka
    tysiaków to chociaż połowa musi się im zwrócić. Chyba, że dostałbyś za
    friko lub przysłowiową butelką wódki :)

    Jeżeli chodzi o analogi to odchodzą już do lamusa. Na polu pozostał
    jeszcze standard AHD czyli analog wysokiej rozdzielczości. Rejestrator
    4-kanałowy w tym standardzie to wydatek ok. 300-500zł. Są też i tańsze,
    zwłaszcza hybrydy, ale większość z nich nie oferuje pełnego standardu
    AHD tylko jakieś protezy AHD-M czy AHD-L. Poza tym w hybrydach nie da
    się dowolnie mieszać standardów kamer. Można je mieszać tylko zgodnie ze
    specyfikacją producenta. Nawet standard IP w tych urządzeniach jest
    mocno okrojony.

    Najmniej kłopotów sprawia standard cyfrowy IP HD lub Full HD z
    protokołem Onvif w wersji 2.0 Rejestratory w tym standardzie to wydatek
    400-1000zł dla kamer o rozdzielczościach max. do 5Mpx. Najbardziej
    opłacalnym i rozsądnym zestawem będzie zakup rejestratora IP + kamery
    2-3Mpx i kącie wizowania ok. 90 stopni. Takie zestawy umożliwią
    rozpoznanie gęby intruza z odległości 10-20m.

    Rejestrator 4 kanałowy to wydatek rzędu 400-700zł wszystko zależy od
    tego czy ma mieć wbudowane PoE (możliwość zasilania kamer wprost z
    rejestratora przy użyciu tej samej skrętki, którą idzie sygnał). Te
    tańsze nie mają PoE i trzeba wtedy dokupić specjalny switch PoE i
    zasilacz, co i tak wyjdzie na jedno. Cena kamer 2 - 3 Mpx to wydatek
    rzędu 200-300zł za sztukę. Do tego wszystkiego potrzebny jest jeszcze
    twardy dysk (np. 1TB to koszt ok. 300zł) oraz przewody UTP 5 lub 6
    kategorii.

    Tak więc cały zestaw składający się z rejestratora i 4 kamer to wydatek
    rzędu 1500-2000zł

    Można co prawda bawić się jak Budyń lub użyć zwykły komputer + dowolne
    kamery, które da się podłączyć pod ten komputer (USB, IP lub analog i
    karta DVR), ale jest to prądożerne i mniej stabilne w działaniu
    rozwiązanie. Do kart DVR producenci dodają swoje oprogramowanie. Można
    też skorzystać z oprogramowania niezależnego np. FerroTV czy WebCam XP
    itp., które w wersjach do prywatnego użytku obsługują jedną kamerę za friko.

    Niestety aby coś konkretnego doradzić to trzeba znać potrzeby.
    Odległości, obszar, rejestrowane szczegóły. Im szerszym kątem obiektywu
    dysponuje kamera tym mniej dokładne będą szczegóły na nagraniach. Aby
    zwiększyć rozpoznawalność szczegółów to trzeb użyć obiektywów o węższym
    kącie lub zwiększyć rozdzielczość matrycy. Im większa rozdzielczość
    matrycy tym bardziej wydajny musi być rejestrator.

    Najlepszym rozwiązaniem będzie skonsultować się z dobrym sprzedawcą i on
    doradzi konkretny zestaw. Dobierze rejestrator i kamery.

    O ile się nie mylę, mieszkasz na Śląsku? Jeżeli tak to masz świetnie
    działającą sieć sklepów Eltrox http://www.eltrox.pl/sklepy , która
    posiada na Śląsku kilkanaście sklepów.