    From: mal <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Re: Kamień ogrodowy
    Date: Wed, 8 Jul 2009 10:48:00 -0700 (PDT)

    On 7 Lip, 20:47, "Kajetana Kinga" <k...@g...pl> wrote:
    > Zamiast włókniny i kory - powoduje że nie rosną chwasty.

    Rozmarzyłam się i zaczęłam kombinować czy u siebie nie zastosować
    kamienia...
    Pogrzebałam w guglu i przetarłam oczy ze zdziwienia, że można kupić
    np.serpentynit. To byłoby fajnie - w Karpatach serpentynitem wyłożone
    nierówności w ogrodzie.
    Ale cena musi być w moich stronach zaporowa, bo kamieniołom
    serpentynitu znajduje się w okolicach Jordanowa Śl.
    Tłuczeń, kliniec i temu podobne - są w okolicy. Tyle że na tym chwast
    urośnie jak ta lala! Bo z piaskowcem bywa tak, że gdy posiada spoiwo
    np.ilaste - chwasty go nie ominą.
    Pozostają otoczaki i żwir granulowany, dobrze wysortowany, płukany.
    Nie może tam być żadnej domieszki drobnoziarnistej - bo nic z tego nie
    będzie.
    Też z Dolnego Śląska sprowadzano w mojej branży onegdaj żwir
    filtracyjny stosowany jako obsypka w studniach głębinowych. Piękny
    był: kolorowy okrąglutki, max wielkości fasoli Jaś. W tej chwili tona
    takiego żwirku kosztuje ok.500 zł. ( w 1 m3 jest około 1,5 tony!).
    Zainspirowana Twoim pomysłem postanowiłam, że zastosuję kamień taki,
    który używa się np.do umocnień hydrotechnicznych. Będzie musiał być
    łączony jakimś spoiwem betonowym. Już widzę oczyma wyobraźni kręte
    ścieżki i poletka z kwiatami obłożone kamieniem...
    Hm, ale czy się to uda?

    Pozdrawiam rozmarzona

    mal