    From: "Maniek4" <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Klawiszowanie stropu
    Date: Thu, 11 Jun 2009 23:26:21 +0200

    Użytkownik "kiki" <j...@g...ky> napisał w wiadomości
    news:h0qvsv$bbc$1@opal.futuro.pl...

    > Ja bym nie zapłacił. Akurat beton na fundament i strop powinna zamawiac
    > ekipa i przedstawić papiery na niego, że jest dobry natomiast płatność po.
    > Inaczej szybko skuć albo rozwalic koparką.
    > To jest kryminał, a nie wykonwanie usługi budowlanej.

    A wiesz, ze kiedys nie bylo betoniarni i ludzie robili beton na placach
    budow betoniarka i domy stoja do dzis nie rozebrane koparkami nastepnego
    dnia??
    Ja akurat rozumiem twoja motywacje, ale niepotrzebnie przesadzasz i
    straszysz ludzi. Teriva prawdopodobnie i tak bedzie klawiszowac i tak, taki
    strop i tyle. Zadne zebro rozdzielcze tego nie zmieni. Co do wizji
    katastroficznych wibrowania betonu, to moze przejedz sie na jakas starowke i
    przekonasz sie, czy niewibrowane stropy moga przetrwac lata. Pustaki
    stropowe mozna po wylaniu wykuc i dalej strop bedzie wisial, to tak odnosnie
    mycia myjka cisnieniowa, chociaz podobno zdarzaly sie przypadki ze pustak
    wypadl ze stropu po jakims czasie, bez znaczenia dla konstrukcji. Chodzenie
    po zbrojeniu tego akurat stropu tez nie ma znaczenia, bo belki sa
    prefabrykowane ze zgrzewanym zbrojeniem i nic sie nie ugina.
    A tak przy okazji, watkotworca ma beton B25, dla ciekawosci podam ze moj
    liczony przez konstruktora strop wykonano z betonu B15 i nie ma rys jak
    dotad przez pare lat, strop Ackerman i wisi bez problemu. Nie ma co
    przesadzac i straszyc niepotrzebnie, chociaz rozumiem co Kiki chcial
    przekazac i generalnie zgadzam sie z nim, tylko ogolnie nie w ten sposob.

    Pozdro.. TK