  • Data: 2009-06-17 06:39:52
    Temat: Re: Klawiszowanie stropu
    Od: Krzemo <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 17 Cze, 07:47, "Bartek" <b...@...atonet.pl> wrote:
    > "Tornad" <t...@o...net> wrote:
    >
    > Witam,
    > Ja rozumiem, że Wy tam w Ameryce, jesteście przyzwyczajeni do pewnych
    > standardów w budownictwie... Niestety, w Polsce beton betonowi nie jest
    > równy.

    W każdym kraju beton betonowi nie równy...
    ;-)

    > Betoniarnie eksperymentują z mieszankami, z tej samej betoniarni,
    > beton tej samej klasy, brany w odstępie miesiąca, może się bardzo różnić.

    Jak się nie wie jak zamawiać to się znacznie może różnić. Na pewno nie
    powiedziałeś jakiej ma być konsystencji ani jakie ma mieć maksymalnie
    ziarna tylko powiedziałeś klasę i być może zapytali na co ten beton i
    sami wedle uznania dobrali parametry. Ja jak zamówiłem np.
    gęstoplastyczny z ziarnami do 1 cm, to przywieźli taki jak chciałem.
    Gdyby przywieźli inny to mieli by problem co zrobić z sześcioma
    betoniarkami betonu B25 W8...
    ;-)

    > Ponadto standardem jest dolewanie do betonu wody

    To jest "standard" wśród partaczy. Dlatego koniecznie trzeba być przy
    zalewaniu. Ja byłem i zapobiegłem tym praktykom.
    ;-)

    > (chyba, że na budowę już przyjeżdza "zupa").

    Jak zamówiłeś inny to do zwrotu ...
    ;-)

    > Wibrowanie rzadkiego betonu może być niebezpieczne, i nie chodzi o to że
    > kruszywo zostanie posegregowane od razu w 1m3 betonu, ale punktowo, w
    > miejscu przyłożenia buławy, beton może mieć zmienione parametry.

    W mniejszym stopniu niż gdy go "dźgasz". Dlatego buławę należy
    wyciągać powoli ... Ogólnie to jest mit ale tym razem jest w tym
    ziarnko prawdy. Mianowicie są betony których się nie wibruje ale one
    są znacznie droższe od tych zwykłych ...
    ;-)

    >Ponadto standardem wśród wykonawców jest przykładanie buławy do zbrojenia

    Wśród partaczy...
    ;-)

    Ale nawet jak tak się stanie to jeszcze nie tragedia (choć pilnować
    trzeba), chyba że partacze także za słabo powiązali zbrojenie ...

    > Zgadzam się, że wibrowanie należy stosować zawsze i wszędzie, ale nie
    > każdemu wykonawcy dałbym do ręki buławę.

    Ja każdemu bym dał... U mnie najpierw było kazanie z mojej strony jak
    to mają robić, a potem chodziłem za robotnikiem i na bieżąco
    korygowałem błędy.
    ;-)

    >U mnie na budowie wibrator był na
    > każdym etapie, strop wibrowany był również listwą wibracyjną.

    >Ale z buławą
    > zawsze biegałem sam

    Nie bałeś się że przewibrujesz? Sekundnik miałeś?
    ;-)

    >, murarze bawili się w "dźganie" :)

    Czyli psuli ci beton.... współczuję ...
    ;-)
    Pewnie mieli też niezłą zabawę widząc jak zapie...dalasz na budowie za
    friko... wykonując ich robotę.
    ;-)

    Pozdrawiam,
    Krzemo.