    From: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Klimator
    Date: Fri, 28 Jul 2023 15:26:46 +0200
    <u92mkn$1li$3$Cav@news.chmurka.net> <Fm5tM.177602$FLJe.92417@fx08.ams1>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <%MktM.4$mIIb.3@fx11.ams1>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <YrEvM.210864$DZcb.145883@fx13.ams1>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <OHDwM.120872$_Wse.60627@fx03.ams1>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <u9vrt7$7pu$1$Cav@news.chmurka.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <u9vtue$7pu$2$Cav@news.chmurka.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <ua051n$7pv$2$Cav@news.chmurka.net>
    <o...@l...harvard.local>
    <ua0881$7pu$4$Cav@news.chmurka.net>
    <o...@l...harvard.local>
    <s...@f...lasek.waw.pl>

    W dniu .07.2023 o 14:08 Jarosław" Sokołowski" <j...@l...waw.pl> pisze:

    > Z tym że index UV niewiele ma wspólnego z tym, o czym teraz piszemy,
    > czyli z odczuwaniem gorąca. Nad Morzem Martwym jest względnie niski,
    > choć gorąc sakramencki. Za to rekordowe wartości notowano w Andach
    > (ja wciąż nie mogę się przyzwyczaić do tych jednostek indeksu, dla
    > mnie familiarne są MED/h).

    Masz rację, zapomniałem, że UV jest filtrowany przez atmosferę.
    Ale dalej, różnica jest w Słońcu tyle, że liczy się nasłonecznienie (ilość
    energii docierająca do ziemi) pomijając zachmurzenie, w Egipcie, czy
    Jordanii jest o prawie 700 W/m2 większe niż w Hiszpanii.
    I dlatego mimo porównywalnych warunków (temp, wilgotność, wiatr)
    "odczucie gorąca" jest inne, bo kąt padania promieni jest inny.

    TG